Vad göra med min JCM800-låda?
-
- Medlem++
Det var enligt uppgift såna som Frecko ska få i sin låda. Jag hoppas att dom låter bra, för så fort han fått tillbaks den från reparatören tänkte jag köpa den av honom...Poncho skrev:Någon som har erfarenhet av Celestions serie Green Label? Modellen BL15-400X verkar ju skön.
http://professional.celestion.com/bass/green/index.asp
- Peavey Dude
- Medlem++
Re: Vad göra med min JCM800-låda?
sälja den skitbilligt till mejPoncho skrev: Så hilfe... vad ska jag göra med eländet tycker ni?

Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
- straightedge79
- VIP medlem
Ge mig gärna numret till din tomte, skulle lätt kunna tänka mig en AD200 som backup till min TV200!Poncho skrev:Men som sagt så kommer nog tomten med en Orange till jul.

Lådan kommer garanterat låta kanon(om du bara får i bra element) tillsammans med Orange-toppen sen!!!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
- Poncho
- Medlem+
Nej nej nej. Det är inget alternativ. Faktum är att jag nu har en plan för lådan och det kommer bli grymt. Det kan nog TKS här på forumet intyga då det är han som hjälpt mig komma fram till vad jag ska stoppa in i lådan.Zon Sonus Special skrev:sälja den skitbilligt till mejPoncho skrev: Så hilfe... vad ska jag göra med eländet tycker ni?
Tomten har ingen telefon men visst kommer det bli en grym rigg. Förhoppningsvis har jag både låda och topp klara nästa vecka.straightedge79 skrev: Ge mig gärna numret till din tomte, skulle lätt kunna tänka mig en AD200 som backup till min TV200!
Lådan kommer garanterat låta kanon(om du bara får i bra element) tillsammans med Orange-toppen sen!!!
Fender P + Ampeg SVT
-
- Medlem++
Nu blir jag nyfiken! Vad blir det?Poncho skrev: Nej nej nej. Det är inget alternativ. Faktum är att jag nu har en plan för lådan och det kommer bli grymt. Det kan nog TKS här på forumet intyga då det är han som hjälpt mig komma fram till vad jag ska stoppa in i lådan.
- Poncho
- Medlem+
Jo så här blir det. Efter Tommys (TKS här på forumet) fina uträkningar, grafer och utläggningar, ja till och med ljudklipp på fyra kandidater från Eminence och Celestion jag valde mellan fastnade jag till sist för Eminence Delta 15 LF. Ett element som (i min låda) passar mig perfekt ljudmässigt och med en väl tilltagen effekttålighet. Att elementet dessutom är både lättare och billigare än övriga kandidater är ju förstås ett stort plus. Ska bli kul de här. Återigen riktar jag ett stort tack till Tommy för hjälpen jag fått.Henko skrev: Nu blir jag nyfiken! Vad blir det?
Fender P + Ampeg SVT