Vad göra med min JCM800-låda?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Min 1x15" Orange-låda har en 400W Eminence Kappa högtalare och inte låter det hightech.
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Poncho skrev:Någon som har erfarenhet av Celestions serie Green Label? Modellen BL15-400X verkar ju skön.
http://professional.celestion.com/bass/green/index.asp
Det var enligt uppgift såna som Frecko ska få i sin låda. Jag hoppas att dom låter bra, för så fort han fått tillbaks den från reparatören tänkte jag köpa den av honom...
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Re: Vad göra med min JCM800-låda?

Inlägg av Peavey Dude »

Poncho skrev: Så hilfe... vad ska jag göra med eländet tycker ni?
sälja den skitbilligt till mej :D
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Poncho skrev:Men som sagt så kommer nog tomten med en Orange till jul.
Ge mig gärna numret till din tomte, skulle lätt kunna tänka mig en AD200 som backup till min TV200! ;)

Lådan kommer garanterat låta kanon(om du bara får i bra element) tillsammans med Orange-toppen sen!!!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

Zon Sonus Special skrev:
Poncho skrev: Så hilfe... vad ska jag göra med eländet tycker ni?
sälja den skitbilligt till mej :D
Nej nej nej. Det är inget alternativ. Faktum är att jag nu har en plan för lådan och det kommer bli grymt. Det kan nog TKS här på forumet intyga då det är han som hjälpt mig komma fram till vad jag ska stoppa in i lådan.
straightedge79 skrev: Ge mig gärna numret till din tomte, skulle lätt kunna tänka mig en AD200 som backup till min TV200! ;)

Lådan kommer garanterat låta kanon(om du bara får i bra element) tillsammans med Orange-toppen sen!!!
Tomten har ingen telefon men visst kommer det bli en grym rigg. Förhoppningsvis har jag både låda och topp klara nästa vecka.
Fender P + Ampeg SVT
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Poncho skrev: Nej nej nej. Det är inget alternativ. Faktum är att jag nu har en plan för lådan och det kommer bli grymt. Det kan nog TKS här på forumet intyga då det är han som hjälpt mig komma fram till vad jag ska stoppa in i lådan.
Nu blir jag nyfiken! Vad blir det?
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

Henko skrev: Nu blir jag nyfiken! Vad blir det?
Jo så här blir det. Efter Tommys (TKS här på forumet) fina uträkningar, grafer och utläggningar, ja till och med ljudklipp på fyra kandidater från Eminence och Celestion jag valde mellan fastnade jag till sist för Eminence Delta 15 LF. Ett element som (i min låda) passar mig perfekt ljudmässigt och med en väl tilltagen effekttålighet. Att elementet dessutom är både lättare och billigare än övriga kandidater är ju förstås ett stort plus. Ska bli kul de här. Återigen riktar jag ett stort tack till Tommy för hjälpen jag fått.
Fender P + Ampeg SVT
Skriv svar