Hur ser ni ut egentligen?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Samuel V skrev:Jag förstår att mitt inlägg om rock n' roll kan tolkas lite ironiskt för att jag spelar Warwick, men varför skulle man inte kunna spela rock på en Warwick? Sa du förresten inte uttryckligen i en äldre tråd att du tycker det är fjantigt att spela på Warwick, om man jämförde t.ex. med Wal?

Förresten tycker jag det inte är kul när andra gör sig roliga på min egen bekostnad, nåt som antagligen ingen gillar.

Jag tänker ta en paus från Pratabas ett tag (få se hur länge det håller), för jag är trött på att alla ska vara så fruktansvärt konservativa när det gäller nya/annorlunda saker. Vad är det för fel på att försöka komma på nåt nytt i en bransch där det ofta handlar om att ha nåt unikt för att slå sig igenom?
Jag talar naturligtvis bara för mig själv, men jag fattar fortfarande inte varför du väljer att göra det till något personligt mot dig när det inte är det. Vissa gillar vintage, andra gillar high-tech. Vissa gillar Lemmy, andra gillar Jaco. Inget sämre än det andra, bara annorlunda, precis som människor. Sen, om jag inte missminner mig helt, brukar väl inte du heller vara sen att "vässa" på ett lagom ironiskt sätt själv?
Det är inget fel på annorlunda eller nya saker heller, men man kan inte begära att alla ska gilla dem och hålla käften annars. Vill du ta en paus så gör det, men de här diskussionerna lär vara desamma när du kommer tillbaks, de har nämligen inget specifikt med nån särsklid människa att göra, bara olika åsikter om olika prylar.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Olja
Medlem

Inlägg av Olja »

olja2 skrev:Rock ´n roll 8)
Bild
Jag måste postat i fel tråd!? :wink:
Keep it simple, less is more!
Användarvisningsbild
ffs pfyrix
Medlem+

Inlägg av ffs pfyrix »

man kan väl spela hur man vill på vad man vill..

Om en del dissar en bas så dissar ju en del andra en helt annan bas? Så det jämnar ju ut sig. Själv tycker jag sunburst är en av de fulaste färgerna. Thunderbird en av de fulaste basarna och jag själv har en bas som basbyggaren knappt vill känna igen pga allt fluff.. :D
Men spela roll, jag tycker om min flufficus och det är ju huvudsaken, vad andra torrpåsar tycker spelar ju ingen roll eftersom den är för ball för dom....

Så visst kan väl en del baspåhopp bli för mycket för en del, men prova att vara blondin och tjej. Då lär man sig ganska snabbt att vissa saker kommer folk alltid att trycka på. Å det bästa är väl att bjussa på det. För i slutänden så har man själv gnällt och skämtat om något som dom tycker om.

Nä mer pepparkakor åt folket!
:hug:
*******************************************************************************************************'
Fieldflowers groupie
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

olja2 skrev:
olja2 skrev:Rock ´n roll 8)
Bild
Jag måste postat i fel tråd!? :wink:
Nejdå, det går att gå OT överallt! :lol:
Senast redigerad av TDHP den tis 02 dec 2008, 15:48, redigerad totalt 1 gånger.
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Samuel V skrev:
Geddy_Lee skrev:
Samuel V skrev:Visst förstår jag att det inte är personligt menat från de flesta, men jag känner mig fortfarande påhoppad av vissa. Jag gör ett oskyldigt skämt om ljudskärmar, och får ett personligt påhopp om mitt instrumentval som svar!
Jösses!
Du har uppebarligen inte förstått alls, om man läser den meningen.
Whatever; du verkar ha avsaknad av humor så jag ska inte inroisera, skämta eller trimma dig öht i fortsättningen.

Aight?!
Jag förstår att mitt inlägg om rock n' roll kan tolkas lite ironiskt för att jag spelar Warwick, men varför skulle man inte kunna spela rock på en Warwick? Sa du förresten inte uttryckligen i en äldre tråd att du tycker det är fjantigt att spela på Warwick, om man jämförde t.ex. med Wal?

Förresten tycker jag det inte är kul när andra gör sig roliga på min egen bekostnad, nåt som antagligen ingen gillar.

Jag tänker ta en paus från Pratabas ett tag (få se hur länge det håller), för jag är trött på att alla ska vara så fruktansvärt konservativa när det gäller nya/annorlunda saker. Vad är det för fel på att försöka komma på nåt nytt i en bransch där det ofta handlar om att ha nåt unikt för att slå sig igenom?
Men lite komiskt är det ju, att du blir så upprörd för att någon gör sig lustig över det märke du har på din bas när du i andra trådar så hårt propagerar för att man ska kunna vara rak och ärlig och säga vad man tycker. Att göra sig lustig över en religon är okej men inte att göra sig lustig över ett instrument.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

TDHP skrev:var du med på forumet när en medlem blev så upprörd över att några här dissade Steve Lukather och Toto att han faktiskt lämnade forumet ett tag tills han kom på att det faktiskt inte var menat som påhopp på honom personligen och att det bara triggar retstickorna att ta åt sig?
Jag var med på forumet vid det tillfället. :D
Ska definitivt inte dra igång någon följetong, men... det var INTE för att Lukather dissades !!
Utan det var på SÄTTET han dissades. Det var inte trevligt. Det var inte trevligt alls.

Jag har viss förståelse för Samuels reaktioner faktiskt. När det blir för många "stick i sidan" så kan det till slut bli jobbigt. Det är ju Samuel som har gått och köpt den där warwicken som många "skämtar" om och då är det klart som fan att han personligen känner sig drabbad.

Det var ju samma sak med EBS för något år sedan, folk vågade ju knappt nämna att de ägde/gillade EBS då. Nu har EBS blivit accepterat av någon anledning. Det här forumet är ju extremt Fender-fixerat, det kunde ju lika gärna heta PrataFender.

Vad jag menar är att man kan ju skämta i rimliga propoptioner om saker och ting. Det är ju som sagt inte kul för Samuel att ständigt höra samma sak hela tiden ... det blir ju faktiskt mobbing-karaktär över det till slut.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

lowfreq skrev:Vad jag menar är att man kan ju skämta i rimliga proportioner om saker och ting. Det är ju som sagt inte kul för Samuel att ständigt höra samma sak hela tiden ... det blir ju faktiskt mobbing-karaktär över det till slut.
+1 på den. Nog för att jag kanske är lite mer hårdhudad i denna fråga än Samuel.

Alla vet ju att det inte finns någon bas som är mer rock än Warwick! :twisted:
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Bild
ser ju jäkligt klyftig ut...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Geddy_Lee skrev:
Samuel V skrev:Visst förstår jag att det inte är personligt menat från de flesta, men jag känner mig fortfarande påhoppad av vissa. Jag gör ett oskyldigt skämt om ljudskärmar, och får ett personligt påhopp om mitt instrumentval som svar!
Jösses!
Whatever; du verkar ha avsaknad av humor så jag ska inte inroisera, skämta eller trimma dig öht i fortsättningen.

Aight?!
*host*Vad var det nu folk tyckte om att jag ständigt spydde galla om fender en gång i tiden.. *host*
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Hellish skrev:
lowfreq skrev:Vad jag menar är att man kan ju skämta i rimliga proportioner om saker och ting. Det är ju som sagt inte kul för Samuel att ständigt höra samma sak hela tiden ... det blir ju faktiskt mobbing-karaktär över det till slut.
+1 på den. Nog för att jag kanske är lite mer hårdhudad i denna fråga än Samuel.

Alla vet ju att det inte finns någon bas som är mer rock än Warwick! :twisted:

och blues!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

the_great_alfonzo skrev:*host*Vad var det nu folk tyckte om att jag ständigt spydde galla om fender en gång i tiden.. *host*
Jo, men det var nog ingen som tog personligen illa upp av det, du var mest obstinat! :wink:
TDHP
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

TDHP skrev:
the_great_alfonzo skrev:*host*Vad var det nu folk tyckte om att jag ständigt spydde galla om fender en gång i tiden.. *host*
Jo, men det var nog ingen som tog personligen illa upp av det, du var mest obstinat! :wink:
Vill minnas att det var både en och annan urflippning på mej back then.. :P
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

the_great_alfonzo skrev:
TDHP skrev:
Vill minnas att det var både en och annan urflippning på mej back then.. :P
Tur att du var karl nog att ta det då! :wink:
Nä men det är väl en viss skillnad på att dissa något i tid och otid än att försvara det till tänderna och ta personligen åt sig för att nån inte gillar det? Men visst, jag kan fatta att man lessnar på ständiga gliringar för att man gillar en pryl och jag är heller inte den som tjatar om det hela tiden. Faktiskt. Tycker Samuel eller nån annan att det är för mycket så är det ju bara att säga till så upphör det troligtvis från de flesta. Däremot kommer jag att fortsätta tycka att Warwick är fula. :wink:
TDHP
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

Svensson skrev:
Samuel V skrev:
Geddy_Lee skrev:
Jösses!

Aight?!
Jag förstår att mitt inlägg om rock n' roll kan tolkas lite ironiskt för att jag spelar Warwick, men varför skulle man inte kunna spela rock på en Warwick? Sa du förresten inte uttryckligen i en äldre tråd att du tycker det är fjantigt att spela på Warwick, om man jämförde t.ex. med Wal?

Men lite komiskt är det ju, att du blir så upprörd för att någon gör sig lustig över det märke du har på din bas när du i andra trådar så hårt propagerar för att man ska kunna vara rak och ärlig och säga vad man tycker. Att göra sig lustig över en religon är okej men inte att göra sig lustig över ett instrument.
+1 på Svenssons inlägg

Samuel - Kan det kanske ha lite att göra med att du bara har ögon för Warwick och skriver överallt hur bra dom är?
Då får man nog faktiskt vara lite beredd på att någon sätter ett finger i sidan.
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

MrFredrik skrev:Svettig, uppspelt, på lidingö precis efter ett dyngbra band spelat:
Vilket band?
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
gäst

Inlägg av gäst »

straightedge79 skrev:
MrFredrik skrev:Svettig, uppspelt, på lidingö precis efter ett dyngbra band spelat:
Vilket band?
Die Young från texas! Ett av mina absoluta favoritband!

TKTK lirade också, och nått portugisiskt metalcoreband som inte alls föll mig i smaken, dom hette Confronto tror jag.
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

[quote="dereborn"]Här är några "civila" bilder:

paus i bygget:
Bild

Ser ut som en äldre Ralf Gyllenhammar :)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Zon Sonus Special skrev:
dereborn skrev:Här är några "civila" bilder:

paus i bygget:
Bild

Hrm, är verkligen Johan äldre än Ralf? :wink:
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ni får tänka på att Ralf precis påbörjat sin rocknroll-karriär, Dereborn har varit i svängen lite längre... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

TDHP skrev:
Zon Sonus Special skrev:
dereborn skrev:Här är några "civila" bilder:

paus i bygget:
Bild

Hrm, är verkligen Johan äldre än Ralf? :wink:
Haha ingen aning, jag vet inte hur gammal nån av dom är :lol:
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Såhär ser jag ut en trött onsdagskväll...

Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev: Men lite komiskt är det ju, att du blir så upprörd för att någon gör sig lustig över det märke du har på din bas när du i andra trådar så hårt propagerar för att man ska kunna vara rak och ärlig och säga vad man tycker. Att göra sig lustig över en religon är okej men inte att göra sig lustig över ett instrument.

Komiskt var ordet!

Även om jag förstår helt och fullt att man kan bli less på gnälleriet som speciellt Warwick-fantaster får utstå på detta forumet.
Det känns som att de flesta vet vad ni som gnäller ämnar uttrycka så fort ni ser en Warwick, kan vi inte bara tänka ett steg längre om det verkligen är nödvändigt att dissa vid varje givet tillfälle?

Samuel: Kom tillbaka nu och sluta med det där tramset, jag var nära ge upp när ni gnällde som mest på min tro, men jag blev kvar.
Tycker personligen att det var bra mycket mer personligt riktat än vilken bas man spelar på, även du kanske bör tänka över vilka ord och synpunkter som du vädrar.

Så, sluta tramsa och börja snacka strunt istället.
Håna Geddan & co för sina tvivelaktiga basar vid de tillfällen som bägaren är nära rinna över.
Själv förstår jag t.ex inte hur man kan gnälla på dyra och bra basar som många av oss äger för att vi vill ha det BÄSTA, det som är bäst för oss sas, när man spelar på tvivelaktiga HPD-basar....

(Även om de basar jag klämt på som geddan har har känts allt annat än tvivelaktiga, men ändå...)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+

Inlägg av Richard »

Här är jag..
Bilden tagen från Fenders hemsida 8) Jag vann nämligen en Ipod, med Fender ingraverat i baksidan, på en tävling de hade :D
Bild
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

snyggt med Vox-logon i bakgrunden :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar