OK, var hur stingslig/svår du vill - men stava nya rubriken rätt i alla fall.MatsD skrev:Ja ja, jag kanske är mindre grinig imorgon men i princip så tycker jag som jag gör. Nu har jag flyttat annonsen så kan den som vill få kommentera vidare om detta i största allmänhet här.
/Mats D
Disskutera - vilka kommentar passar/passar inte i en annons?
Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
- melodika
- Medlem+
+10Johannes skrev:Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
Dessutom är denna tråd ingen säljestråd och hör inte hemma under denna kategori
Det var en säljtråd från början men sedan blev det en disskussionstråd.melodika skrev:+10Johannes skrev:Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
- melodika
- Medlem+
Jo jag vet men , om man inte tål vår jargong här och tycker vi är negativa kan man väl hålla sig till ordningen självJohannes skrev:Det var en säljtråd från början men sedan blev det en disskussionstråd.melodika skrev:+10Johannes skrev:Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.

- anli
- VIP medlem
Ojdå vad har jag lyckats med nu då?
Jag menade bara precis så som YZZ förtydligade.
Sorry, inte meningen, trist om det inlägget orsakade en trashad säljtråd.
Nu brukar vi av tradition pladdra lite i säljtrådarna, och det kan man väl bara se som bra exponering (om man nu pratar om objekten i huvudsak)?
Jag menade bara precis så som YZZ förtydligade.
Sorry, inte meningen, trist om det inlägget orsakade en trashad säljtråd.
Nu brukar vi av tradition pladdra lite i säljtrådarna, och det kan man väl bara se som bra exponering (om man nu pratar om objekten i huvudsak)?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
-
- VIP medlem
- MatsD
- Medlem++
Jag inser att detta inte är Blocket och jag kan ta att det snackas lite i mina säljtrådar, så länge det sker i någorlunda positiv och/eller konstruktiv anda. Jag kan också ta negativa konstruktiva kommentarer som t ex att ett pris kanske är för högt satt, att jag skrivit fel osv. Att nån kliver in och skriver "tjena, snygg bas" gör mig inget heller. Men jag gillar inte och förstår inte motivet med att skriva "hörru, de där tror jag aldrig att du kommer få bortbytta, men du kan ju alltid försöka".
Och det är möjligt att slutkommentaren i den nya säljtråden kan kännas en smula surmagad, men jag tror att en eventuell basbytare kan se förbi att jag kanske inte är så gamängaktig och hejig och koncentrera sig på själva bytesaffären.
/Mats D
Och det är möjligt att slutkommentaren i den nya säljtråden kan kännas en smula surmagad, men jag tror att en eventuell basbytare kan se förbi att jag kanske inte är så gamängaktig och hejig och koncentrera sig på själva bytesaffären.
/Mats D
- anli
- VIP medlem
Låter som jag harit nedvärderande när det gäller basarna? Om en tidig 70-tals rick går på 20 lök och dessa Windmills kostade 35 nya, så borde det vara en utmärkt affär för en som vill ha två moderna aktiva jazzar. Inget snack om saken. Hur andrahandsvärdet på Windmills är vet jag inget om iofs.MatsD skrev:Jag inser att detta inte är Blocket och jag kan ta att det snackas lite i mina säljtrådar, så länge det sker i någorlunda positiv och/eller konstruktiv anda. Jag kan också ta negativa konstruktiva kommentarer som t ex att ett pris kanske är för högt satt, att jag skrivit fel osv. Att nån kliver in och skriver "tjena, snygg bas" gör mig inget heller. Men jag gillar inte och förstår inte motivet med att skriva "hörru, de där tror jag aldrig att du kommer få bortbytta, men du kan ju alltid försöka".
/Mats D
Troligen, men jag kan ha fel (har ofta fel), så är det enklare och sälja dessa jazzar och ha pengar i fickan när en tidig rick dyker upp till försäljning.
Men jävligt fräckt om du lyckas med upplägget!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- lowfreq
- Medlem++
- Simon Andersson
- Medlem++
- anli
- VIP medlem
Ja nu kommer du lite yrvaket. Räcker det inte om jag bett om ursäkt?lowfreq skrev:Inte världens smartaste kommentar direkt. Särskilt inte i Mats säljtråd.anli skrev:Blir nog svårt att hitta nån som byter bort en vintagerick mot jazzar. Men helt rätt att testa!
Jag skulle inte vilja ha en rick om det så kastades efter mig!
Om du vill ha en rick eller inte har väl ingen betydelse heller.
- anli
- VIP medlem
Nej du tolkar fel... inget subjektivt alls.knedy skrev:Jag tolkar anlis kommentar som hur han rent subjektivt värderar gamla Rickenbackers och nytillverkade fender-kopior. Han har ju inte direkt så många nytillverkade basar i sin arsenal.
Bara ett udda byte liksom. Men visst, finns det någon som har en gammal 4001 i toppskick och vill ha två jazzbasar i stället så gör han ett klipp.
Men Mats tänker väl att nån kanske vill ha en av basarna med cash i mellan typ.