Disskutera - vilka kommentar passar/passar inte i en annons?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
dereborn

Inlägg av dereborn »

MatsD skrev:Ja ja, jag kanske är mindre grinig imorgon men i princip så tycker jag som jag gör. Nu har jag flyttat annonsen så kan den som vill få kommentera vidare om detta i största allmänhet här.

/Mats D
OK, var hur stingslig/svår du vill - men stava nya rubriken rätt i alla fall.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

"Disskutera" är väl en adekvat stavning när ämnet för tråden är att dissa eller inte dissa - eller?

/Mats D
dereborn

Inlägg av dereborn »

MatsD skrev:"Disskutera" är väl en adekvat stavning när ämnet för tråden är att dissa eller inte dissa - eller?

/Mats D
Ok, my bad - missade ordvitsen. Sorry!
gäst

Inlägg av gäst »

Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Johannes skrev:Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
+10

Dessutom är denna tråd ingen säljestråd och hör inte hemma under denna kategori
gäst

Inlägg av gäst »

melodika skrev:
Johannes skrev:Mats, jag läste precis din nya bytestråd och jag vill i all välmening ge ett råd och jag gör det här i stället för i den nya tråden: När du skriver "Obs! Detta är inte en diskussionstråd. Har du ett bytesförslag eller en konstruktiv kommentar - varsågod att skriva. Har du en icke konstruktiv, onödig och/eller negativ åsikt - behåll den gärna för dig själv. Tack på förhand." så ger du ett ganska surt intryck och jag gissar att en eventuell köpare/bytare skulle tänka både en och två gånger innan han gjorde affär med dig. I alla fall så skulle jag tänkt efter ordentligt. Bara ett gott råd, ta inte illa upp.
+10

Det var en säljtråd från början men sedan blev det en disskussionstråd.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Le Contrebasse skrev:Nu tror jag nog att du spelar över lite Mats.
*host*
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+

Inlägg av melodika »

Johannes skrev:
melodika skrev:
+10

Det var en säljtråd från början men sedan blev det en disskussionstråd.
Jo jag vet men , om man inte tål vår jargong här och tycker vi är negativa kan man väl hålla sig till ordningen själv :D
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

GrafZeppelin skrev:
*host*
?
Fender
Ampeg
Nova Craft
gäst

Inlägg av gäst »

Le Contrebasse skrev:
GrafZeppelin skrev:
*host*
?
tror han är förkyld...såna tider nu, vet du :wink:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Ojdå vad har jag lyckats med nu då?
Jag menade bara precis så som YZZ förtydligade.
Sorry, inte meningen, trist om det inlägget orsakade en trashad säljtråd.

Nu brukar vi av tradition pladdra lite i säljtrådarna, och det kan man väl bara se som bra exponering (om man nu pratar om objekten i huvudsak)?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Btw en Cheyenne vore kul att prova vid tillfälle. Hade inte Parkas en sån som han slarvade bort dummern?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Hahaha.. Rolig tråd. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag inser att detta inte är Blocket och jag kan ta att det snackas lite i mina säljtrådar, så länge det sker i någorlunda positiv och/eller konstruktiv anda. Jag kan också ta negativa konstruktiva kommentarer som t ex att ett pris kanske är för högt satt, att jag skrivit fel osv. Att nån kliver in och skriver "tjena, snygg bas" gör mig inget heller. Men jag gillar inte och förstår inte motivet med att skriva "hörru, de där tror jag aldrig att du kommer få bortbytta, men du kan ju alltid försöka".

Och det är möjligt att slutkommentaren i den nya säljtråden kan kännas en smula surmagad, men jag tror att en eventuell basbytare kan se förbi att jag kanske inte är så gamängaktig och hejig och koncentrera sig på själva bytesaffären.

/Mats D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Det är bara att vänta o se hur responsen på annonsen blir.

Jag tror som Anli att ett visst snackande bara är av godo för affärandet, i och med att tråden hålls "bumpad".

Men du får som du vill!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

MatsD skrev:Jag inser att detta inte är Blocket och jag kan ta att det snackas lite i mina säljtrådar, så länge det sker i någorlunda positiv och/eller konstruktiv anda. Jag kan också ta negativa konstruktiva kommentarer som t ex att ett pris kanske är för högt satt, att jag skrivit fel osv. Att nån kliver in och skriver "tjena, snygg bas" gör mig inget heller. Men jag gillar inte och förstår inte motivet med att skriva "hörru, de där tror jag aldrig att du kommer få bortbytta, men du kan ju alltid försöka".

Och det är möjligt att slutkommentaren i den nya säljtråden kan kännas en smula surmagad, men jag tror att en eventuell basbytare kan se förbi att jag kanske inte är så gamängaktig och hejig och koncentrera sig på själva bytesaffären.

/Mats D
Låter som jag harit nedvärderande när det gäller basarna? Om en tidig 70-tals rick går på 20 lök och dessa Windmills kostade 35 nya, så borde det vara en utmärkt affär för en som vill ha två moderna aktiva jazzar. Inget snack om saken. Hur andrahandsvärdet på Windmills är vet jag inget om iofs.
Troligen, men jag kan ha fel (har ofta fel), så är det enklare och sälja dessa jazzar och ha pengar i fickan när en tidig rick dyker upp till försäljning.
Men jävligt fräckt om du lyckas med upplägget!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

anli skrev:Blir nog svårt att hitta nån som byter bort en vintagerick mot jazzar. Men helt rätt att testa!
Inte världens smartaste kommentar direkt. Särskilt inte i Mats säljtråd.

Jag skulle inte vilja ha en rick om det så kastades efter mig!
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Värst vad folk var lättstötta här då! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

TDHP skrev:Värst vad folk var lättstötta här då! :wink:
Halva PB håller på att få nya tänder. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Värst vad folk var lättstötta här då! :wink:
Ja jösses.
Vill man inte ha snack i säljtråden, annonsera inte på Pratabas. Det här är ett forum, här diskuteras och småpratas det. På Blocket kan ingen höra dig skrika. Testa där. Eller Vendolin.
Användarvisningsbild
baa
Medlem+

Inlägg av baa »

Johannes skrev:På Blocket kan ingen höra dig skrika.
Jag vet inte varför, men den där skrattade jag åt länge.
6 x Vantage - Basspod XT live - Hartke LH1000 - Hartke HyDrive 410 + 115
Medlem i 50+ klubben
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

anli skrev:Men jävligt fräckt om du lyckas med upplägget!
akta dig nu, anli 8)
Johannes skrev:På Blocket kan ingen höra dig skrika.
hahahaha!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag tolkar anlis kommentar som hur han rent subjektivt värderar gamla Rickenbackers och nytillverkade fender-kopior. Han har ju inte direkt så många nytillverkade basar i sin arsenal. :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

lowfreq skrev:
anli skrev:Blir nog svårt att hitta nån som byter bort en vintagerick mot jazzar. Men helt rätt att testa!
Inte världens smartaste kommentar direkt. Särskilt inte i Mats säljtråd.

Jag skulle inte vilja ha en rick om det så kastades efter mig!
Ja nu kommer du lite yrvaket. Räcker det inte om jag bett om ursäkt?
Om du vill ha en rick eller inte har väl ingen betydelse heller.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

knedy skrev:Jag tolkar anlis kommentar som hur han rent subjektivt värderar gamla Rickenbackers och nytillverkade fender-kopior. Han har ju inte direkt så många nytillverkade basar i sin arsenal. :tummenupp:
Nej du tolkar fel... inget subjektivt alls.
Bara ett udda byte liksom. Men visst, finns det någon som har en gammal 4001 i toppskick och vill ha två jazzbasar i stället så gör han ett klipp.
Men Mats tänker väl att nån kanske vill ha en av basarna med cash i mellan typ.
Skriv svar