Hm...
Så adapterjäveln
heter AC309 och lämnar DC. Det var det eländigaste jag varit med om. Det borde vara spöstraff på sådant. Förbannade idioter.
Om bilden stämmer, så har jag gett dig fel råd.
Nu när vi vet att det är en DC-adapter som ska användas så har bl a Clas Ohlson flera, men man måste ha rätt polaritet, dvs pluspolen ska vara på rätt ställe.
Jag kollade länken som Tobbe skickade med och på bilden ser man solklart att den ska lämna 9 V DC (dvs likström, som ett batteri) och med minuspolen i mitten. Att minus är i mitten är nog ovanligt, vad jag minns brukar det vara tvärtom.
Det finns adaptrar där man får med en hel knippe kontakter av olika storlek och polaritet, så kan man koppla den som man vill ha den. Clas Ohlson har nog sådana, men de är lite pillriga och jag rekommenderar dem inte för scenbruk direkt, såvida du inte limmar fast kontakten med tvåkomponentslim eller nåt ditåt. Annars lär den ramla av.
Som nödlösning kan du köpa en adapter som lämnar 9 V DC med FEL polaritet, dvs som har plus i mitten. Sen klipper du av sladden, vänder på den och sätter ihop dem. Marginellt krångligare, men är mer robust än de där små pillriga kontakterna som följer med multiadaptrarna.
Det finns jättebra skarvdosor för 220V som man kan använda och som vilken byggmarknad eller elaffär som helst har. Dvs en sån där liten låda man sätter ihop två lampsladdar med. Annars är ju eltejp bra att isolera med.
Hoppas jag inte rört till det nu, men gudarna ska veta att beteckningen var så förledande som något kan bli.