blackparkas skrev:Makten: Ser nice ut det där också tycker jag, när kommer stora bilder så jag kan förstora och sätta på väggen!?
Oj, den glömde jag! Du har strax PM.

Om nån annan också vill ha den så får ni hojta. Jag langar upp den på en webplats som bara "tål" 5 nedladdningar nämligen. Vill inte lägga ut den direkt på forumet.
------------------------------------
Jag har idag efter mycket, långt och svårt velande köpt ett bra normalobjektiv. Mitt gamla 55/1,2 som ni sett massa bilder från, får gå i pension. Det var jättetrevligt, men med tanke på att jag använder det mestadels när det är apmörkt så var det lite för bökigt med manuell fokus.
Jag valde mellan Sigma 50/1,4 HSM och Nikkor 50/1,4 AF-S, och det blev Nikkorn. Den är tydligen ett uns sämre vid full bländaröppning, men i gengäld ganska mycket mindre och lättare. Och vad jag kan se från dagens sporadiska fotande så är den sjukt bra vidöppen, så jag är mycket nöjd. 55:an är inte i närheten, men har å andra sidan en trevlig "fulkaraktär". Så jag får se om jag säljer den eller har den kvar av nostalgiska skäl. Jag gillar som bekant inte att samla på mig massa prylar som jag inte använder.
Ett litet exempel @ f/1,4:
Skarpt?
Tillägg: Och ja, det är bara en "testbild".

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.