Första dagen i replokalen med pratabas nr .004! Den lät verkligen mycket bättre än jag förväntade mig, när jag stod och spelade själv lät allt helt hysteriskt bra (återkommet till bandsituation). Jag tyckte att ljudet (när man hade mycket gain) hade mycket detaljer såsom sprak och oljud, fast väldigt snygga sprak och oljud!

Fuzzen var bumlig men hade ett fett och mäktigt ljud. Overdriven var lät hård men ändå inte kompressad metal-dist. Bara mycket morr helt enkelt!
Något JAG tycker är positivt är att både OD och fuzz har "ett" ljud och när man rattar så rattar man bara på detaljnivå/volym och inte ett brett spektrum av ljud. Nyanser och inte många olika ljud. Detta funkar bra när man har ett grundljud man gillar. Passar ljudet, passar det jättebra, passar det inte, köp en annan pedal/ljudmackapär.
Enda problemet är att pedalen inte är 100%-ig. Volymskillnaden mellan OD/fuzz var så stor att jag inte kunde använda bägge i en låt, jag fick bestämma mig innan vilket jag skulle ha. För mig funkar det här för att jag inte har något stort behov av fuzz och OD men det skulle vara kul att ha alternativet.
I en bandsituation blev det lite annorlunda, ODn funkade GRYMT(!!!) bra i dom snortunga partierna i våra låtar. ODn är såpass tydlig att powerchords lät precis som när man spelar cleant fast distat (jag hoppas man förstår den beskrivningen). Ingen grumlighet alls. När jag spelar ett riff medans gitarristen spelar sitt solo så spricker inte ljudbilden upp utan är fortfarande bred och fet, lovely!! Jag hade efter att ha testat själv innan resten av bandet kom konstaterat att jag ville använda fuzzen på en av våra låtar men blev besviken. Den var lite för otydlig och kom inte riktigt fram trots att jag rattade väldigt mycket på förstärkarens EQ-rattar. Jag ska fortsätta försöka men jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Sammanfattning:
En pedal med två ljud, ett riktigt bra och ett annat riktigt bra men som tyvärr inte passade i min situation. En snygg clean design som påminner och äldre elektronikprylar man kan hitta. Enkla bra kontroller som gick väldigt snabbat att lära sig. Lite känsliga rattar som jag kunde råka rubba lite grann pga av mina balanssvårigheter (första gången jag stått på ett ben och balanserat när jag spelar).
Jag gillar min Pratabas-pedal! Grr!
Tack till knedy som sålde sin till mig

Nummer fyra är nu mig efter mycket suktande!