Alla är välkomna på PrataBas.Makten skrev: Det jobbiga just här är att precis alla utom jag beter sig om genomreligiösa pensionärer, och alltså hoppar ALLA på mig även om det bara är med EN av er jag egentligen diskuterar. Normalt (på andra forum och IRL) brukar diskussionerna fortsätta, oavsett ton, och folk tar lite olika sida. Det är sällan det ballar ur, som här, där diskussionen i sig helt avstannar och övergår i nån slags möte om varför jag (eller någon annan) är "otrevlig".
Är det min eventuella otrevlighet eller liveljud vi diskuterar?
Tillägg: Den som inte tål mig får väl se mig som ett forumtroll och ignorera mina inlägg. Det verkar enklast.
Inte minst de som sitter inne med ett stort kunnande.
Men kan det vara så att vi tycker att vi har ett väldigt trevligt forum där nivån är precis där den ska vara?
Är det konstigt att vi håller ihop för att sätta ribban och försöker att få folk, som är vana med andra forum, tex GMF (där jag för övrigt tror att de flesta härifrån slutat hänga pga att de inte gillar tonen och attityden)
att spela enligt våra spelregler?
Gillar man inte umgänget IRL, som du säger, så brukar man gå och hänga någon annanstans.
Jag antar att du inte är dömd att tillbringa tid här, eftersom vi verkar vara ett gäng frireligösa pensionärer?!
Det blir givetvis replik på det med...men jag känner som så många andra
att det finns roligare saker att göra än att fortsätta det här tugget
(se målarfärg torka eller titta på ngn gammal videoupptagning av "Röda rummet")
så jag sätter punkt och låter dig slå spiken i kistan genom att få ditt kära sista ord..