Ja, då ska vi se. Det rör sig alltså om en Artec mudbucker i halsläge, originalmicken ("Squier vista tone" enkelspolig) i mittläge och en no name gitarrmick (humbucker i singlecoilformat med bladmagneter) i stall-läge. De tre mickarna har varsin volymkontroll, och en gemensam ton. Basen är strängad med slipade Pyramidsträngar.Mr Spock skrev:Du!GurraG skrev:Är det jag eller någon Mustangägare som ska berätta?Mr Spock skrev:GurraG skrev:Nästan som min Squier då?Mr Spock skrev:Skulle vara ballt att komplettera med en DiMarzio Model One i halsläge.![]()
[/img]
Ja just ja, den hade jag glömt (Flåt Gurra)...
Berätta mera om ljudet!
Mudbuckern i halsläge ger ett väldigt basigt ljud, som kan få fönsterrutor att skaka. Mittmicken har ett rätt burkigt ljud som påminner om halsmicken på en jazzbas, "typ som en P-bas men inte riktigt", om du förstår. Stallmicken låter elakt och stickigt. Ett rätt kul rock´n´roll-ljud.
Hals- och mittmicken tillsammans ger ett ljud som låter rätt likt en jazzbas fast med en extra knuff i basen, ett väldigt trevligt och förvånansvärt allroundbetonat ljud.
Mitt- och stallmicken tillsammans påminner om en jazzbas, fast ljudet är lite burkigare.
Hals- och stallmicken tillsammans låter helt OK. Ett relativt neutralt ljud, där de båda ljudmässiga ytterligheterna tar ut varandra, skulle man kunna säga.
Alla tre mickarna tillsammans blir någon slags "extra allt", som dock domineras av halsmicken.