Doningen skrev:Jag vet inte om det kommenterats i denna tråd som svällt till oanade proportioner, men Clayton spelade verkligen inte bara Warwick på konserten i Gbg. Faktum är att han bytte bas mellan VARJE låt under konsertens första tio låtar. Det var Warwicken i första låten, Fender P och J, halvakustisk Epiphone som påminde om Jack Cassidy-signaturen men var kortskalig, en gammal Gibson, och så vidare. Jag har faktiskt inte sett något värre instrumentbytande sedan John Fogerty för några år sedan.
Warwicken kom tillbaks senare i konserten och kördes faktiskt i klassiker som Sunday Bloody Sunday. Han körde Jazzen och P:n i några av de mer houseinfluerade låtarna.
Och hur lät det? Tja, bra. Väldigt bra ljud för att vara arenarock. Men ganska likt basljud rakt igenom hela konserten. Vilket påminner mig om vad nån skrev på Talkbass en gång: Det finns något som svarar för 75 procent av basljudet, och som folk brukar glömma bort i diskussionen om olika gitarrer. Det kallas för förstärkare.
Hmm..
Hoppas inte att du har rätt.. jag har ingen som helst ambition att låta som A.C.. varken nu eller någonsin...
Då får han fan byta tillbaka till Ass-down... jag hade Aggie före!!!
Doningen skrev: Det finns något som svarar för 75 procent av basljudet, och som folk brukar glömma bort i diskussionen om olika gitarrer. Det kallas för förstärkare.
Hmm..
Hoppas inte att du har rätt.. jag har ingen som helst ambition att låta som A.C.. varken nu eller någonsin...
Då får han fan byta tillbaka till Ass-down... jag hade Aggie före!!!
Nej, riktigt så enkelt är det väl inte. Det var bara det att det kändes så grymt fånigt att byta bas mellan varje låt, när allt ändå låter likadant. Själv blev jag mest till mig när han fick fram den kortskaliga Epiphonen, men jag hörde ingen skillnad mot Warwicken. Jag utbröt vid något tillfälle "men vafan, byter han bas nu igen" och fick en konstig blick från nån annan konsertbesökare som nog tyckte att jag var extremt nördig ...
Men vafan, till och med min fru visade sig intresserad, eftersom hon när hon såg Warwicken utbrast: "Det var en ful bas"
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru