KLIPP! Ibanez RB850 (troligtvis)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
bassplayer
Medlem+

KLIPP! Ibanez RB850 (troligtvis)

Inlägg av bassplayer »

En höjdarebas för en skämtsumma:

http://www.blocket.se/kristianstad/Elba ... =23_11&w=3

Det ser ut som en RB850, men bilden är aningens kass så garantier lämnas inte i denna tråd.

Grafens drömbas som yngre enligt nå'n gammal tråd.

Leta fram min 8-strängkonverteringstråd (skriv ihop) under justeringar för bättre bilder på själva modellen.

KÖÖÖP FÖR HELVETE!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fan, Kristianstad! :( Men tack för tipset.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Grafen skrev:Fan, Kristianstad! :( Men tack för tipset.
'
Däääääääär var jag nästan här om helgen.
Fråga hitman, han var där.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

En närmare granskning av bilden - vilket sannerligen inte är det lättaste - ger vid handen att det troligtvis är den andra versionen av RB850. Version 2 har en något annorlunda form på hornen. Kontrollerna ser heller inte ut att ligga i linje, vilket är fallet med version 1.
Version 2 har helt andra puppor. De är dessutom aktiva. De har inga synliga poler. Jag har ingen som helst erfarenhet av version 2 och kan därför inte ge ett eget utlåtande. Den allmänna uppfattningen tycks vara att version 2 låter sämre. Version 1 verkar bara ha funnits 1984. Men jag har i alla fall sett version 1 till samma skämtsamt låga pris som denna.
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

bassplayer skrev:En närmare granskning av bilden - vilket sannerligen inte är det lättaste - ger vid handen att det troligtvis är den andra versionen av RB850. Version 2 har en något annorlunda form på hornen. Kontrollerna ser heller inte ut att ligga i linje, vilket är fallet med version 1.
Version 2 har helt andra puppor. De är dessutom aktiva. De har inga synliga poler. Jag har ingen som helst erfarenhet av version 2 och kan därför inte ge ett eget utlåtande. Den allmänna uppfattningen tycks vara att version 2 låter sämre. Version 1 verkar bara ha funnits 1984. Men jag har i alla fall sett version 1 till samma skämtsamt låga pris som denna.
Jag tycker också det verkar vara 2an och den är inte riktigt lika kul, inte enbart på grund av mickarna, jag har spelat på två ex och ingen utav hallsarna har känts bra. Det kanske bara var otur men den senaste var riktigt sned.
musiknörd
Medlem

Inlägg av musiknörd »

bor i kristianstad och har faktiskt funderat på denna...men så är jag mycket svagare för det andra huvet som hör till :) ska bara hitta en sådan också :/
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Grafen skrev:Fan, Kristianstad! :( Men tack för tipset.
Jag bor i närheten...
kan hämta den om du vill göra affär! :wink: /A
Skriv svar