Warwick FNA JazzMan (HOLD)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
A_Warning
Medlem+

Warwick FNA JazzMan (HOLD)

Inlägg av A_Warning »

Super trevlig Warwick med stor ljud variation. Det är den Warwick jag har haft som man kan få att låta något annat än just Warwick. Massor utav rattar Vol/bal, high, mid, low och en tre läges switch för MM puppan, vad mer behöver man? Basen är i prima skick och är otroligt lättspelad.
Jag säljer den för att jag behöver lite deg. Delbyten kan vara intressanta!
HOLD

Bild
Bild
Bild
Kan självklart fixa bättre bilder.
Senast redigerad av A_Warning den fre 04 sep 2009, 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
A_Warning
Medlem+

Re: Warwick FNA JazzMan 6900:-

Inlägg av A_Warning »

Billigt
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?

/Mats D
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Billigt för en bra bas! KÖÖP!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!

Vad är det för halsprofil? Trevligt mjuk och rund som på en äldre Thumb eller D-formad och fet som på en nyare Streamer?
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Tössberg skrev:Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!

Vad är det för halsprofil? Trevligt mjuk och rund som på en äldre Thumb eller D-formad och fet som på en nyare Streamer?
Beror på vad du menar med äldre men räkna med att alla 4-strängade Warwicks har samma halsprofil.

Bild

A=38,5 mm (Width at Nut)
B=55 mm (Width at 12th fret)
C=21 mm (Thickness at 1st fret)
D=25,5 mm (Thickness at 12th fret)
E=502 mm (20" ) (Radius)
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Cuba skrev:
Tössberg skrev:Det här kan vara en av de mest mångsidiga basar som finns på marknaden, jag fick tvär-GAS!

Beror på vad du menar med äldre men räkna med att alla 4-strängade Warwicks har samma halsprofil.

Bild

A=38,5 mm (Width at Nut)
E=502 mm (20" ) (Radius)
Det har de inte! Stor skillnad på corvette $$ (D-profil) och div. thumbmodeller med och utan bolt-on (den trevliga profilen på bilden).

Ursäkta om vi går OT i din tråd, men det är ju bra om man kan klargöra t.ex halsprofiler, eller hur? :)
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Tössberg skrev:
Cuba skrev:

Bild

A=38,5 mm (Width at Nut)
E=502 mm (20" ) (Radius)
Det har de inte! Stor skillnad på corvette $$ (D-profil) och div. thumbmodeller med och utan bolt-on (den trevliga profilen på bilden).

Ursäkta om vi går OT i din tråd, men det är ju bra om man kan klargöra t.ex halsprofiler, eller hur? :)
Igen, alla Warwick 4or har samma halsprofil enligt specificationen ovan (om det inte gäller äldre instrument).

Specificationen ovan gäller för t.ex FNA Jazzman-4, Thumb NT-4, Thumb BoltOn-4, SS1-4, Streamer LX osv.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

MatsD skrev:På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?

/Mats D
+1, framförallt ser den väldigt matt och clean ut på första bilden!
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

the_great_alfonzo skrev:
MatsD skrev:På den första bilden ser den ju rätt röd och fin ut (trodde aldrig jag skulle säga nåt positivt om utseendet på en Warwick) men på de andra bilderna är den betydligt mer blaskrosa. Vilken kulör har den egentligen?

/Mats D
Sant! Min är ju lackad och den på bilden verkar vaxad, jag har tagigt bort bilden.
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

the_great_alfonzo skrev:

/Mats D
Sant! Min är ju lackad och den på bilden verkar vaxad, jag har tagigt bort bilden.
Skriv svar