nog bättre här. Kontrabas är inte bara en dans på rosor...

Hur bär ni er åt pojkar? Har aldrig råkat ut för det där. Har endast hänt ett par gånger att huden gett med sig och då satte jag dit ett plåster som skydd. Ett sådant där tunt plastplåster. Jag försäkrar - det går betydligt bättre att spela med plåster på fingret än att tvinga sig fortsätta spela i plågor. En annan fördel med plåster är att fingret tillfrisknar fortare när skadorna minimeras.
Exakt tre veckor faktiskt. Med småbarn blir det inget kontenuerligt repande hemma mellan giggen tyvärr.KontraKurt skrev:Nu när jag tittar på det hemska fotot igen måste jag tillägga en sak. När man lirar kontinuerligt så byggs ju valkar upp på fingrarna. Ju mer man spelar desto kraftigare blir dom. Det skall inte bli så där.
Men det är klart - har man haft semester från basen tre veckor så får man börja om från början. Sedan är det varmt på första giget och hög fuktighet i luften och då står man där värnlös. Är det så det går till?
Märks att ni varit med lite... Faktum är att jag aldrig får höra migSvensson skrev: En sak som kan vara avgörande är om man spelar med dålig medhörning/gig med hög ljudnivå, blir lätt att man tar i hårdare för att få fram ljudet.
TZ.KontraKurt skrev:Hur bär ni er åt pojkar? Har aldrig råkat ut för det där. Har endast hänt ett par gånger att huden gett med sig och då satte jag dit ett plåster som skydd. Ett sådant där tunt plastplåster. Jag försäkrar - det går betydligt bättre att spela med plåster på fingret än att tvinga sig fortsätta spela i plågor. En annan fördel med plåster är att fingret tillfrisknar fortare när skadorna minimeras.
Lärdom; ha alltid plåster med på giget. (Kan till och med gå att linda teip runt fingret i brist på annat. Allt är bättre än att nonchalera skadan)
Tjena!Hope skrev:TZ.KontraKurt skrev:Hur bär ni er åt pojkar? Har aldrig råkat ut för det där. Har endast hänt ett par gånger att huden gett med sig och då satte jag dit ett plåster som skydd. Ett sådant där tunt plastplåster. Jag försäkrar - det går betydligt bättre att spela med plåster på fingret än att tvinga sig fortsätta spela i plågor. En annan fördel med plåster är att fingret tillfrisknar fortare när skadorna minimeras.
Lärdom; ha alltid plåster med på giget. (Kan till och med gå att linda teip runt fingret i brist på annat. Allt är bättre än att nonchalera skadan)
Kommer ihåg det där. Nasty...
Tjena Lars förresten, Höper här!
hehe, ja det där är en klassikerHope skrev:TZ.KontraKurt skrev:Hur bär ni er åt pojkar? Har aldrig råkat ut för det där. Har endast hänt ett par gånger att huden gett med sig och då satte jag dit ett plåster som skydd. Ett sådant där tunt plastplåster. Jag försäkrar - det går betydligt bättre att spela med plåster på fingret än att tvinga sig fortsätta spela i plågor. En annan fördel med plåster är att fingret tillfrisknar fortare när skadorna minimeras.
Kommer ihåg det där. Nasty...
Tjena Lars förresten, Höper här!