Skum rick

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
YZZ
Medlem++

Skum rick

Inlägg av YZZ »

Vänsterkropp men halsen är ju en högerhals? :shock:

http://cgi.ebay.co.uk/Rickenbacker-4001 ... 43956bcb13
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.

För att göra det än mer förvirrat (fast samtidigt konsekvent) så har man dock vänt på huvudet på den högerhänta McCartney-modellen för att det ska se fel ut som på det vänsterhänta originalet, så här:

Bild

/Mats D
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+

Inlägg av Billy »

Mår dåligt av att titta på vänsterbasar :D
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

MatsD skrev:Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.

/Mats D
Nope :)

Bild
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Billy skrev:Mår dåligt av att titta på vänsterbasar :D
Jo man blir lite "sjösjuk" :lol:

YZZ
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

YZZ skrev:
MatsD skrev:Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.

/Mats D
Jopp. :D

Alla 4001 S eller CS eller vad de heter har felvända huvuden. Även högermodellerna vad jag förstått. Vanliga 4001 och 4003 både höger och vänster är "rättvända".
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

YZZ skrev:
Billy skrev:Mår dåligt av att titta på vänsterbasar :D
Jo man blir lite "sjösjuk" :lol:

Ja, det är det rätta ordet..... Inget ont menat men det är exakt vad jag känner när jag försöker skriva med vänster hand, titta på vänster instrument.. osv. Intressant känsla faktiskt....
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Cliffy skrev:
YZZ skrev:

/Mats D
Jopp. :D

Alla 4001 S eller CS eller vad de heter har felvända huvuden. Även högermodellerna vad jag förstått. Vanliga 4001 och 4003 både höger och vänster är "rättvända".
Men den i länken är väl en vanlig 4001?

YZZ
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Danne skrev:Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
Jaha!

Tack för informationen!
Då vet jag :)

YZZ
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Vänster eller höger...Ni får väl se till att skaffa två klockor!
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

YZZ skrev:
Danne skrev:Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
Jaha!

Tack för informationen!
Då vet jag :)
Sedär då lärde vi oss något båda två. :wink:

Trodde det var en CS eller något men ägaren inte visste det
Skriv svar