Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.
För att göra det än mer förvirrat (fast samtidigt konsekvent) så har man dock vänt på huvudet på den högerhänta McCartney-modellen för att det ska se fel ut som på det vänsterhänta originalet, så här:
MatsD skrev:Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.
/Mats D
Nope
Jopp.
Alla 4001 S eller CS eller vad de heter har felvända huvuden. Även högermodellerna vad jag förstått. Vanliga 4001 och 4003 både höger och vänster är "rättvända".
Billy skrev:Mår dåligt av att titta på vänsterbasar
Jo man blir lite "sjösjuk"
Ja, det är det rätta ordet..... Inget ont menat men det är exakt vad jag känner när jag försöker skriva med vänster hand, titta på vänster instrument.. osv. Intressant känsla faktiskt....
MatsD skrev:Men det är väl så de brukar se ut har jag för mig, dvs att huvudet är samma som på en höger.
/Mats D
Nope
Jopp.
Alla 4001 S eller CS eller vad de heter har felvända huvuden. Även högermodellerna vad jag förstått. Vanliga 4001 och 4003 både höger och vänster är "rättvända".
Men den i länken är väl en vanlig 4001?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
Danne skrev:Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
Jaha!
Tack för informationen!
Då vet jag
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
Danne skrev:Nyare vänster-modeller har vänstervända huvuden medan de gamla tex McCartneys och '77-an i första inlägget har högervänt. Mao så håller numera inte Rickenbacker på traditionerna vad gäller huvudet på vanliga standard vänsterbasar.
Jaha!
Tack för informationen!
Då vet jag
Sedär då lärde vi oss något båda två.
Trodde det var en CS eller något men ägaren inte visste det