Jag hatar manualer....
Det går väl sådär...
Tänkte fota lite när jag åkte till grannkommunen (dödens stad = Söderhamn) men hann inte riktigt med så mycket, hittade inte så mycket kul påväg dit och påväg hem hade det hunnit bli för mörkt.
Testade litegrann dock, men inte så vansinnigt mycket och förmodligen blev alla bilder suddiga...
Jag la till lite pengar och fick med ett AF-S 18-105/3.5-5.6G VR som jag av någon anledning kände att jag skulle ha mer nytta av än ett vanligt 18-55.
är inte så säker just nu på att jag gjorde rätt, men så blev det iaf...

Funderar faktiskt på att köpa ett beggat 18-55 som säljs väldigt billigt då det här objektivet är ganska otympligt egentligen.
Det blir t.ex. ivägen för blixten om man fotar ibland, blir som en svart halvmåne i nederkant av en del bilder om man står för nära motivet...

Är väl tänkt att användas med riktiga blixtar, inte den inbyggda.
Hade önskat jag kunde köpa ett 35mm eller ett 50mm innan jag drar till London om nå´n vecka men det känns som att degen inte räcker till riktigt just nu.
De finns ju rätt billigt, runt 2000 spänn, men det är cash som inte finns för tillfället, inte till att lägga på ett objektiv iaf.
Och nej, det är ruggigt grått och tråkigt ute måste jag säga.
Fast är man ute vid rätt tid så känns det som att det går att få till rätt effektfulla bilder med dimman som är om man lyckas fånga det mörka. Då ska man ju dock hitta nå´t vettigt att fota också vilket jag inte hunnit med.
Ska ut och åka runt lite i grannkommunen i helgen och tänkte ha med mig kameran då, hoppas på att kunna ta lite bilder.
Kommer kanske lägga upp lite bilder här även om det inte blir några fascinerande bilder så kan man ju få tips om inställningar etc etc.
Drog iväg en 20-30 bilder på en container och en pallyftare som står utanför jobbet idag för att testa lite olika inställningar på bländare/slutare.
Men det är lite för tidigt egentligen att säga hur det går.
Fick laddaren till kameran igår så jag har inte hunnit med att knäppa mer änm typ 150 biler eller nå´t, och de bilderna är bara hemma i köket, på fiskarna i akvariet, nå´n bas i mörker typ och så lite utomhus idag, bla på en container som sagt... En FUL container...
Men det går framåt!
Ska köra till Edsbyn imorgon och kommer passera en del fina ställen påvägen så jag tar med kameran utifall andan faller på!