Vafan ska jag göra med dom här då?
- FreCKo
- Medlem++
Vafan ska jag göra med dom här då?
Vi tar det från början.
2006/2007 startades den första insamlingen i pratabas historia. Jag gnällde över att det var dyrt och svårt att hitta en bra vänsterhänt bas, och sen helt plötsligt hade jag fått en vänsterhänt baskropp (som jag aldrig kan tacka nog för!), ett set EMG-mickar och flatwounds. Farsan betalade halsen och vips, en favoritbas!
Dock så hjälpte också 2000000000071 mig att köpa hem en vänsterhänt warwick-kropp, och då samtidigt köpte jag ett set Delano-mickar. Från början skulle EMG-mickarna då sitta i J-basen jag fick, men tänkte att Warwick + EMG = jäkligt coolt.
Nu har jag dock bara låtit kroppen ligga i 3 år, och mickarna ligger också och "skräpar", eftersom jag är nöjd med ljudbilden i mina Delano-mickar. EMG-mickarna låter jättebra, men jag kommer liksom inte få användning för dom.
Vad ska jag göra med mickarna egentligen? Det känns svinigt att sälja dom, men det känns också dumt att bara ha kvar dom, och jag kan absolut inte ge tillbaka dom känner jag.
Vad säger pratabas?
2006/2007 startades den första insamlingen i pratabas historia. Jag gnällde över att det var dyrt och svårt att hitta en bra vänsterhänt bas, och sen helt plötsligt hade jag fått en vänsterhänt baskropp (som jag aldrig kan tacka nog för!), ett set EMG-mickar och flatwounds. Farsan betalade halsen och vips, en favoritbas!
Dock så hjälpte också 2000000000071 mig att köpa hem en vänsterhänt warwick-kropp, och då samtidigt köpte jag ett set Delano-mickar. Från början skulle EMG-mickarna då sitta i J-basen jag fick, men tänkte att Warwick + EMG = jäkligt coolt.
Nu har jag dock bara låtit kroppen ligga i 3 år, och mickarna ligger också och "skräpar", eftersom jag är nöjd med ljudbilden i mina Delano-mickar. EMG-mickarna låter jättebra, men jag kommer liksom inte få användning för dom.
Vad ska jag göra med mickarna egentligen? Det känns svinigt att sälja dom, men det känns också dumt att bara ha kvar dom, och jag kan absolut inte ge tillbaka dom känner jag.
Vad säger pratabas?
- whatawaste
- Medlem++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- BB3000S
- VIP medlem
+1 Fixa hals till Warwicken!Nick skrev:Jag hänger inte med? Du har två kroppar och två set med mickar. Borde inte det betyda två basar?

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- FreCKo
- Medlem++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- bootsy
- Medlem+++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- newheartshadow
- VIP medlem
Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste åretDet enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
EDIT- äh FreCKo har PM.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- knedy
- VIP medlem
Det kan väl funka, måste bara plugga igen och borra om hålen. Warwick-stall är ju enkelt att köpa från tyskland. Enda problemet jag kan tänka mig är potarnas placering?newheartshadow skrev:Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste åretDet enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Officiell stormästare i EB-orden
- newheartshadow
- VIP medlem
Har ett stall som jag tänkt fräsa ner i rockbassen så det är lugnt.knedy skrev:Det kan väl funka, måste bara plugga igen och borra om hålen. Warwick-stall är ju enkelt att köpa från tyskland. Enda problemet jag kan tänka mig är potarnas placering?newheartshadow skrev:Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste åretDet enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Potarnas placering? Att de kan vara i vägen när man spelar eller tänkte du på kabelrouting?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
- knedy
- VIP medlem
Att de kan vara ivägen japp!newheartshadow skrev:Har ett stall som jag tänkt fräsa ner i rockbassen så det är lugnt.knedy skrev:Det kan väl funka, måste bara plugga igen och borra om hålen. Warwick-stall är ju enkelt att köpa från tyskland. Enda problemet jag kan tänka mig är potarnas placering?newheartshadow skrev:Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste åretDet enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Potarnas placering? Att de kan vara i vägen när man spelar eller tänkte du på kabelrouting?
Officiell stormästare i EB-orden
- FreCKo
- Medlem++
Hum... Men vem på forumet behöver dom då?cub skrev:Om jag fattar det rätt så är det sakerna som du fått via PB som har blivit över? Då skulle jag rösta på att skänka dem till någon på PB som skulle ha användning av dem.
Hade jag haft fler saker jag inte använt och inte behövde pengarna för hade jag nästan slängt ut ett lotteri och sen låtit vinstsumman gå till någon/något på forumet, men jag har bara mickarna

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- FreCKo
- Medlem++