Vafan ska jag göra med dom här då?

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Vafan ska jag göra med dom här då?

Inlägg av FreCKo »

Vi tar det från början.

2006/2007 startades den första insamlingen i pratabas historia. Jag gnällde över att det var dyrt och svårt att hitta en bra vänsterhänt bas, och sen helt plötsligt hade jag fått en vänsterhänt baskropp (som jag aldrig kan tacka nog för!), ett set EMG-mickar och flatwounds. Farsan betalade halsen och vips, en favoritbas!

Dock så hjälpte också 2000000000071 mig att köpa hem en vänsterhänt warwick-kropp, och då samtidigt köpte jag ett set Delano-mickar. Från början skulle EMG-mickarna då sitta i J-basen jag fick, men tänkte att Warwick + EMG = jäkligt coolt.

Nu har jag dock bara låtit kroppen ligga i 3 år, och mickarna ligger också och "skräpar", eftersom jag är nöjd med ljudbilden i mina Delano-mickar. EMG-mickarna låter jättebra, men jag kommer liksom inte få användning för dom.

Vad ska jag göra med mickarna egentligen? Det känns svinigt att sälja dom, men det känns också dumt att bara ha kvar dom, och jag kan absolut inte ge tillbaka dom känner jag.

Vad säger pratabas?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Är det P el. J el. vad ? :roll:
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Jag hänger inte med? Du har två kroppar och två set med mickar. Borde inte det betyda två basar?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Nick skrev:Jag hänger inte med? Du har två kroppar och två set med mickar. Borde inte det betyda två basar?
+1 Fixa hals till Warwicken! :D
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Det är j-mickar, och jag kommer sälja av alla lösa basdelar och istället satsa på att köpa "hela" basar, lite enklare så :lol:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste året :) Det enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Om jag fattar det rätt så är det sakerna som du fått via PB som har blivit över? Då skulle jag rösta på att skänka dem till någon på PB som skulle ha användning av dem.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

cub skrev:Om jag fattar det rätt så är det sakerna som du fått via PB som har blivit över? Då skulle jag rösta på att skänka dem till någon på PB som skulle ha användning av dem.
+1
Stallet liknar mest ett veteflak.
Janne

Inlägg av Janne »

bootsy skrev:
cub skrev:Om jag fattar det rätt så är det sakerna som du fått via PB som har blivit över? Då skulle jag rösta på att skänka dem till någon på PB som skulle ha användning av dem.
+1
+2
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

FreCKo skrev:Det är j-mickar, och jag kommer sälja av alla lösa basdelar och istället satsa på att köpa "hela" basar, lite enklare så :lol:
J-mickar är ju grymt! Skaffa en switch för serie/paralell-koppling av mickarna bara.
Min presentation
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Tror nog masayo är sugen på dom om du trots allt säljer dom.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste året :) Det enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....

EDIT- äh FreCKo har PM.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

newheartshadow skrev:
the_great_alfonzo skrev:Visstja, för det går ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och enkelt att sälja warwickkroppen har du ju märkt det senaste året :) Det enda dumma med warwicken är att det är överjävligt svårt att hitta en lös hals till den.. Men du vet att den är 5strängad va?
Är den verkligen det? hmmm. kunde ju vara kul med en goofyfemma.... har ju en rockbassfemma som bara står och skräpar just nu. undrar om halsen passar....
Det kan väl funka, måste bara plugga igen och borra om hålen. Warwick-stall är ju enkelt att köpa från tyskland. Enda problemet jag kan tänka mig är potarnas placering?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

knedy skrev:
newheartshadow skrev:
Det kan väl funka, måste bara plugga igen och borra om hålen. Warwick-stall är ju enkelt att köpa från tyskland. Enda problemet jag kan tänka mig är potarnas placering?
Har ett stall som jag tänkt fräsa ner i rockbassen så det är lugnt.
Potarnas placering? Att de kan vara i vägen när man spelar eller tänkte du på kabelrouting?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

newheartshadow skrev:
knedy skrev:
newheartshadow skrev:
Har ett stall som jag tänkt fräsa ner i rockbassen så det är lugnt.
Potarnas placering? Att de kan vara i vägen när man spelar eller tänkte du på kabelrouting?
Att de kan vara ivägen japp!
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Hum... Men vem på forumet behöver dom då?

Hade jag haft fler saker jag inte använt och inte behövde pengarna för hade jag nästan slängt ut ett lotteri och sen låtit vinstsumman gå till någon/något på forumet, men jag har bara mickarna :D
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Sälj mickarna, och skänk pengarna till Semborg för drift av pratabas.
Min presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Okej, det verkar som att jag har två alternativ i det här fallet då:

1: sälja mickarna och skänka pengarna till t.ex. drift av forumet eller till någon på forumet som behöver pengarna
2: Ge bort mickarna
3: Lotteri?
The Superjams
DIST!!!
Skriv svar