Men kan vi inte sluta diskutera den exakta formen för en blues?
Det blir lätt lite larvigt när man ska definiera saker. Min erfarenhet från helt andra områden är att testuggande om definitioner är något man främst ägnar sig åt som nybörjare, ungefär som att unga högskolestuderande vill ha formler till allting. (Sen blir det svårt för studenterna ute i arbetslivet när det visar sig att i verkligheten finns inga färdiga formler, eller ens rätta svar).
Vid alla typer av sorteringar med fack så ramlar ju saker emellan. Eftersom en del - artister - vägrar hålla sig till formeln, utan friskt blandar blues med cajun (eller vad det nu kan vara), har fler/färre än 12 takter osv. Utan att förstå att de pajar det fina sorteringssystemet fullständigt...

Och så vill jag säga att jag uppskattar att Inti är kvar här på forumet. Född obotlig optimist som jag är, så tror jag att ett nätforum för människor som älskar ett visst ämne måste kunna inrymma duktiga basister, som också är besserwissrar med bestämda uppfattningar även om saker där de har fel...

På samma sätt som det i verkliga livet, IRL, blir det jäkligt tråkigt om alla tycker lika. Annars blir det ju som vissa urtråkiga sossebloggar där man bara får skriva inlägg om man håller med bloggaren och helst är SSU-medlem också - allt annat refuseras eller kortas ner till oinkännlighet. Vad är det man brukar säga - när alla tänker som chefen, är det ingen som tänker.
Men ett tips, du kanske inte ska ta allt så allvarligt, Perennial?