Fototråden

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Underbar bild...och från svart till vitt också...lysande
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Tackars roll-on!

och här kommer mera.. i kronologisk ordning.

Bild

Bild

Bild

fast.. den här blev ju inte så bra.. men det går att lösa med en massa meck i datorrn.
Bild
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

macahan skrev:Tackars roll-on!
:D

rolands nya nick!!!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bild

Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

TFN skrev:Bild
Snyggt! :clappy:

Varm och behaglig bild, tror jag ska sno den och ha den som skrivbordsbakgrund, om inte upphovsrättsmaffian kommer och nyper mig i rumpan för det. ;)
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

I vanliga fall uppstår det sällan moraliska problem när jag fotar, men i det här fallet tog det emot lite att fota. Var ute på stan i lördags när det snöade och blåste som fan och såg den här killen sitta på knä på drottninggatan. Kändes mig lite olustig när jag tog upp kameran, men gjorde det ändå. Jag fotade för mitt eget höga nöjes skull, han tiggde för att få mat.

Bild
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

b_luthman skrev:I vanliga fall uppstår det sällan moraliska problem när jag fotar, men i det här fallet tog det emot lite att fota. Var ute på stan i lördags när det snöade och blåste som fan och såg den här killen sitta på knä på drottninggatan. Kändes mig lite olustig när jag tog upp kameran, men gjorde det ändå. Jag fotade för mitt eget höga nöjes skull, han tiggde för att få mat.

Bild
snygg bild! :o
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

b_luthman skrev:I vanliga fall uppstår det sällan moraliska problem när jag fotar, men i det här fallet tog det emot lite att fota. Var ute på stan i lördags när det snöade och blåste som fan och såg den här killen sitta på knä på drottninggatan. Kändes mig lite olustig när jag tog upp kameran, men gjorde det ändå. Jag fotade för mitt eget höga nöjes skull, han tiggde för att få mat.

Bild
Aha! Jag trodde först att han letade efter något på gatan. Då hade det ju varit lite kul med texten om synundersökning i bakgrunden.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Goafton! Det var ett tag sen man såg den här tråden. Här kommer några bilder jag tagit på sistone.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Alla är tagna med ett Zeiss 35/2 på Nikon D700. Om ni har möjligheten att prova ett sådant; tacka nej. Annars är det risk att ett stort ha-begär infinner sig. :lol:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Tjusigt Makten!
Det sista med gallret där är ju hur läckert som helst!

Här är två bilde jag tagit för ett tag sedan:

Bild
Visste inte riktigt vad jag skulle göra med de där, fanns liksom ett motiv jag ville få till men vädret/ljuset bla var inte riktigt på min sida + att det alltid är svårt att hitta rätt vinkel än så länge.

Bild
Det är nog inte bästa bilden jag tog av den där ladan, men den enda jag hade här på jobbdatorn.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Hade jag orkat hade jag postat bilden på en Hornuggla som dottern fotade i dag.
Hade 6 stycken i trädgården. Crazy....
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Walka »

Bild
Vansinningt bra bild! Hela temat med syn och synundersökning i bakgrunden förstärker bilden tycker jag. Bra jobbat!!
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Dålig fart på den här tråden...SKÄRPNING!!! ;)
Här kommer därför några som jag pillade med här på morgonen.. dom blev så där.. men så går det när det är.. fort och fel!!!

1. Särö (där horisonten lutar)
Bild

2. Havstenssund
Bild

3. Göteborg
Bild
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Nummer två slog an rejält i mig, Macahan. Snygg bild!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Tackar! Synd att jag förstörde bilden med klantig efterbelysning bara... Laptopskärmen var inte bra att bildredigera på märkte jag...för sent
Gäst

Inlägg av Gäst »

Visst är det GRYMT med IS? För mig som inte gillar att krångla med stativ så är det verkligen en otrolig skillnad.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Kan jag tänka mig att det är!! Jag skulle gärna ha objektiv med motsvarande IS för det saknar jag faktiskt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

gäst skrev: Jag ställde kameran i autoläget och ställde in ISO 800, ställde mig upp och tog några bilder utan stativ, på ett papper som låg på en pall.
1/25 sek
f/4.0

Här är en bild utan IS och en med. Jag har valt den skarpaste bilden från båda inställningarna. Inget är fixat med bilderna förutom att jag har beskurit dom.
Bild
Bild
Jag tycker det blev en ganska stor skillnad till det bättre.
Jag kör en repris på den här.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

TFN skrev:
gäst skrev: Jag ställde kameran i autoläget och ställde in ISO 800, ställde mig upp och tog några bilder utan stativ, på ett papper som låg på en pall.
1/25 sek
f/4.0

Här är en bild utan IS och en med. Jag har valt den skarpaste bilden från båda inställningarna. Inget är fixat med bilderna förutom att jag har beskurit dom.
Bild
Bild
Jag tycker det blev en ganska stor skillnad till det bättre.
Jag kör en repris på den här.
Jäklar...det där gjorde skillnad...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Roland skrev: Jäklar...det där gjorde skillnad...
Handhållet med normal till halvskum belysning, där gör det verkligen underverk.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Less babbel, more bilder!! ;)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Var skall vi snacka om fotografering om inte i fototråden?
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

TFN skrev:
Roland skrev: Jäklar...det där gjorde skillnad...
Handhållet med normal till halvskum belysning, där gör det verkligen underverk.
Det är lite förutsättningen för alla mina bilder som mest är av familj, släkt och vänner...
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Vet inte om jag postat här tidigare.
Fotade ett tag jag med. Lite olika teman, men mest macro.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar