Fick infon att den var klar idag (1,5 dagar senare - imponerande) när jag satt på handledningsmöte med mitt exjobb, så efter mötet blev det rakta vägen via Moody och sen replokalen för en testkörning och jag säger bara Holy Moses, här är det en ångvält som drar fram - om man vill....
Blev iofs inte en jättetest men jag hann med några olika ljud, allt från en "ganska" tam fuzz till rena ångvälten. Med rattarna kan man ställa output totalt, eq som en tonkontroll, strypningen av rundgång och hur mycket fuzz man vill ha. Lite beroende på vilka inställningar man har så försvinner en del av grundbasen i ljudet men kranar man inte på för mycket och inte drar upp eq på fullt så bevaras basen i ljudet. Skulle nästan våga påstå att den inte stjäl någon bas alls om man inte kör extrema inställningar.
Hur låter den då helt allmänt?
Ja, Muse är väl det första man kommer att tänka på, men jag lyckades även få till riktigt Lemmy spräck och The Clash- should I stay or... utan att ratta något nämnvärt. Visst går det som jag tidigare nämnde att få till en uns fuzz utan att det blir "slap in the face" om man bara kranar på lite försiktigt. Men generellt skulle jag nog säga att denna pedal inte är till för den som inte vågar/vill märkas.
Min första tanke när jag drog på ganska rejält med fuzz var att det skulle funka utmärkt i en trio om gitarristen har solo och man riffar, för all basen fanns kvar plus det skitiga från fuzzen.
Hur ser den ut?
Min "The Hairy Bitch" ser ut så här just nu, men jag funderar på att lacka den eller klä den med päls. Ursäkta för dåliga mobilbilder.

Hur vill du ha din bitch?
Vilka mått har den?
Standard utförandet går att driva med ett 9-volts batteri, vilket kräver en lite större låda med följande ca mått L: 11,5 cm B: 6,5 cm och H: 4 cm. Rattar och omkopplare sticker upp ytterligare ca 2 cm. Denna har svarta rattar för tonkontrollerna.
Den variant jag har som då inte går att köra med batteri utan bara standard 9-volts adapter typ Boss mfl håller följande mått: L: 11 cm B: 6 cm H: 3 cm på själva plåtlådan. Rattar och omkopplare sticker upp ytterligare ca 2 cm även här. Denna har vita rattar för tonkontrollerna. Vill ni ha denna variant måste ni aktivt välja det!
Vilka rattar och in-/utgångar har den?
The Hairy Bitch har följande rattar även om mina inte är namnad ännu:
Nag (tjat) - som är output volymen
Curves - eq/tonekontrollen
Shagg (toppskarv) - feedback kontroll
Hair - mängd fuzz
In-/utgångarna blir
Stick it here - input
2nd or A hole - output
Love inject - 9 volt
I told you - It's a Hairy Bitch!
Originalet heter rattarna följande på:
Output
Eq
Pinch
Wool
Ni kan ju namna dem hur ni vill
Kan jag prova den?
Absolut, den kommer att finnas med på Glanshammar för den som är intresserad att testa!

Går det att köpa den?
Det gör det, den beställs enbart via mig enligt överenskommelse med Albin. Antingen direkt på PB-träffen i Glanshammar eller via pm. Den levereras endast i rå polerad aluminium box. Detta då det är en clone och därför får ni själv designa eventuella konstverk.
Glöm inte att ange om du vill ha möjlighet att köra den via batteri eller inte.
Ja men priset då?
Den kommer att kosta 1000.- (billigaste klonen) plus eventuell frakt om man inte kan hämta den personligen. Fraktkostnaden är för närvarande 50.- alternativt 100.- om den ska skickas rekommenderat inom Sveriges gränser.
Slutomdömme:
Vad ska jag säga, denna pedal är precis det jag sökt efter när det gäller fuzz till basen. Inte så snäll, den märks och basen finns kvar i ljudet vid de flesta inställningar. Är helt övertygad om att den kommer märkas även med två stinna gitarrister och en livlig trummis

Kort sagt så är jag skitnöjd!