dock så var det en liten detalj som överraskade både mig och egnater. så lämpligt när man just ska till och köpa/sälja en bas märktes det första när han öppnade caset att det var en lite glipa i klacken, ca 1mm mellan underlocket och klacken.
vi blev inte kloka på hur det kunnat ske, för underlocket är HELT rakt, men ändå är klacken för kort. verkar som om den har krympt. fernissan har släppt något en centimeter upp också. antingen har klacken krympt eller så håller limmet på att släppa.
då jag ändå farit tvärs över land och sjö köpte jag ändå, eftersom basisten i min pappas band hade löst problemet själv. praktisk man, som limmade sin hals med tvåkomponentslim och drog en fet jävla skruv tvärs igenom allt.
men jag tänkte att här på PB tror jag mig ha läst inlägg där folk totalratar allt annat än lim gjort på djur och annan god mat. jag frågar mig därför först: av vilken anledning? eftersom det är en billig bas funderar jag nästan på att göra samma sak själv. kanske med något djur istället för karlssons klister...
och andra frågan, hur allvarligt är det? bör jag stränga ner omedelbart och lämna in eller är det bara att köra tills det släpper om ett par år?
EDIT: ändrade trådens namn.