ALLT FIXAT - Halsfix - lackfråga + inpassning + logga köpes
- engson
- Hedersmedlem
ALLT FIXAT - Halsfix - lackfråga + inpassning + logga köpes
I tron att jag köpt en bättre begagnad hals på Ebay, blev jag lätt förvånad när jag öppnade paketet och finner en sprillans ny och helt obehandlad hals.
Nu var ju tanken att den nya halsen skulle matcha den fina kropp som jag bytt till mej av Parkas (som kört med den efter husvagnen en semestervecka i vintras).
Kroppen är alltså relicad, men halsen ny. Hur gör jag nu?
Kan man lacka med lite färgpigment i? Betsa den först?
Idéer till greppbrädan i rosewood? Ska jag olja in den eller hur gör man med nya halsar?
Eller är det nån som vill byta en redan inspelad hals mot en tysk oskuld (inkl stämmisar)?
Nu var ju tanken att den nya halsen skulle matcha den fina kropp som jag bytt till mej av Parkas (som kört med den efter husvagnen en semestervecka i vintras).
Kroppen är alltså relicad, men halsen ny. Hur gör jag nu?
Kan man lacka med lite färgpigment i? Betsa den först?
Idéer till greppbrädan i rosewood? Ska jag olja in den eller hur gör man med nya halsar?
Eller är det nån som vill byta en redan inspelad hals mot en tysk oskuld (inkl stämmisar)?
Senast redigerad av engson den sön 20 jun 2010, 22:46, redigerad totalt 3 gång.
- engson
- Hedersmedlem
- engson
- Hedersmedlem
Jag borde inte hålla på med detta. Saknar utrustning, kunskap och uthållighet.
När jag provmonterar halsen på JD-kroppen, så passar inte hålen. Det skiljer en dryg cm. Är det bara att borra nya i kroppen, för jag antar att halsen måste ända in i klacken?!
ELLER
Finns det nån hjälpsam själ på forumet som (gärna mot ersättning) kan hjälpa mej att lacka och sätta dit möget på korrekt vis?
När jag provmonterar halsen på JD-kroppen, så passar inte hålen. Det skiljer en dryg cm. Är det bara att borra nya i kroppen, för jag antar att halsen måste ända in i klacken?!
ELLER
Finns det nån hjälpsam själ på forumet som (gärna mot ersättning) kan hjälpa mej att lacka och sätta dit möget på korrekt vis?
- Klopper
- Hedersmedlem
Hör med Christian O. på Unicorn.engson skrev:Jag borde inte hålla på med detta. Saknar utrustning, kunskap och uthållighet.
ELLER
Och har inte han tid så kanske hans kompis Nils Karlsson som bygger gitarrer kan hjälpa dig.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- unicornbass
- Medlem+
Oppmanna är ju inte ens en timme från verkstan!engson skrev:Jag borde inte hålla på med detta. Saknar utrustning, kunskap och uthållighet.
ELLER

Nils är ännu närmre faktiskt.

http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
- Klopper
- Hedersmedlem
Då är det bara att tuta iväg söderut engson!unicornbass skrev:Oppmanna är ju inte ens en timme från verkstan!engson skrev:Jag borde inte hålla på med detta. Saknar utrustning, kunskap och uthållighet.
ELLER
Finns det nån hjälpsam själ på forumet som (gärna mot ersättning) kan hjälpa mej att lacka och sätta dit möget på korrekt vis?![]()
Nils är ännu närmre faktiskt.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- engson
- Hedersmedlem
Tack för tips och generösa erbjudanden, men nu är bas i delar hos en annan forumbroder, som var snabb med PM i morse!
Det som saknas nu för att få basen i skick för kyrka och rockscen... är en schysst logga i vattendekals-format. Tips och säljerbjudande mottages tacksamt! Kanske det finns nån jesuslogga kvar?
Kanske det rent av finns nån som kan nyproducera?
I så fall gärna åt fenderish-hållet. Antingen på jesus/blues/rock/jazz-tema eller nån kul variant av "engson bass guitar" eller liknande!
Det som saknas nu för att få basen i skick för kyrka och rockscen... är en schysst logga i vattendekals-format. Tips och säljerbjudande mottages tacksamt! Kanske det finns nån jesuslogga kvar?
Kanske det rent av finns nån som kan nyproducera?
I så fall gärna åt fenderish-hållet. Antingen på jesus/blues/rock/jazz-tema eller nån kul variant av "engson bass guitar" eller liknande!

- alexon
- Medlem++
Har för mig att knedy och mumin har haft Jesus-loggor. Den syns här: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19446
- engson
- Hedersmedlem
Tack!alexon skrev:Har för mig att knedy och mumin har haft Jesus-loggor. Den syns här: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19446
Jag kollar med dom...
- Peavey Dude
- Medlem++
- engson
- Hedersmedlem
- engson
- Hedersmedlem
Kan funka i nödfall, men kroppen är egentligen en jazzkropp.Zyrran skrev:Jag har en Fender Precision logga liggandes, men den kanske är för alldaglig?
Har gjort en tråd i "Köpes" istället. Innan jag får moderaterna på mej...

http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=36639&highlight=