Högskoleantagningsdags!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Punkster skrev:Skulle tro att det beror lite på vad man pluggar för något också. Och hur ens liv ser ut i allmänhet. Hade jag haft familj och små barn så hade det ju bara varit att glömma.
+1

Men en någorlunda okej tumregel är att i princip alla hippie/trädkramarutbildningar såsom socionom, beteendevetare, vissa lärare och några andra funkar ganska bra att kombinera med heltidsarbetande. Jag har ett par klasskamrater som dessutom tagit tjänstledigt under studietiden.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

hosse skrev:
Punkster skrev:Skulle tro att det beror lite på vad man pluggar för något också. Och hur ens liv ser ut i allmänhet. Hade jag haft familj och små barn så hade det ju bara varit att glömma.
+1

Men en någorlunda okej tumregel är att i princip alla hippie/trädkramarutbildningar såsom socionom, beteendevetare, vissa lärare och några andra funkar ganska bra att kombinera med heltidsarbetande. Jag har ett par klasskamrater som dessutom tagit tjänstledigt under studietiden.
Gött! Det är beteendevetenskap på distans jag ska läsa... :lol:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

cub skrev:
hosse skrev:
+1

Gött! Det är beteendevetenskap på distans jag ska läsa... :lol:
Lite hippie på avstånd sådär. Bra skit. Jag pluggar ju till socionom så jag hälsar dig varmt välkommen till Fjällräven county.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Själv var jag på kursstart och en massa föreläsningar förra veckan. Gissar att alla andra också har kommit igång nu? Hur känner ni er? Själv är jag otroligt glad och peppad över att äntligen ha fått arslet ur soffan och kommit igång med pluggandet som jag borde ha gjort för flera år sedan.
/Linus
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Jag vill spy på mina böcker.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

På onsdag sätter skiten igång. Vet fortfarande inte vad jag ska ha för litteratur. :D
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Tössberg skrev:På onsdag sätter skiten igång. Vet fortfarande inte vad jag ska ha för litteratur. :D
Samma här typ...
Användarvisningsbild
Sam W
Medlem+

Inlägg av Sam W »

Imorgon börjar jag...
Får bara hoppas på att folket i min "klass" (på mitt program kanske det heter) är bra så att man har nån att umgås med. Så vansinnigt tråkigt att plugga annars.
Hej
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag köpte mina böcker i förtid för att hinna läsa innan första inlämningsuppgiften som är redan på söndag. Det känns tufft att jobba heltid och plugga heltid...:/
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Samuel V skrev:Jag vill spy på mina böcker.
sök till ingesund...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ahh.. Det är så skönt att INTE plugga heltid måste jag säga. Men däremot har suget efter att läsa någon strökurs på distans börjat dyka upp. Klinisk psykiatri kanske? Eller läsa socialpedagogik?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

f-bass skrev:
sök till ingesund...
Jag vill spy på Ingesund... :D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Samuel V skrev:
f-bass skrev:
sök till ingesund...
Jag förstår inte det jag....undrar just varför jag kom därifrån efter ett år med 5 av 40 poäng,en svår bakfylla och klamydia...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Punkster skrev:Själv var jag på kursstart och en massa föreläsningar förra veckan. Gissar att alla andra också har kommit igång nu? Hur känner ni er? Själv är jag otroligt glad och peppad över att äntligen ha fått arslet ur soffan och kommit igång med pluggandet som jag borde ha gjort för flera år sedan.
Jo fasen, har haft nollning/introduktion nu senaste 2 veckorna och hade första "riktiga" skoldagen idag. Känns kanonbra! Jag var motiverad när jag kom hit och ännu mer nu efter man fått en liten hum och vad man kommer jobba med dom kommande åren. :)
Officiell stormästare i EB-orden
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

f-bass skrev:
Samuel V skrev:
f-bass skrev:
sök till ingesund...
Jag förstår inte det jag....undrar just varför jag kom därifrån efter ett år med 5 av 40 poäng,en svår bakfylla och klamydia...;-)
Jag tror tiderna förändras. Usch vilken avkrok till depressionshåla det är nuförtiden... :D
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Fasen...först idag kom det mer detaljerade schemat för mina distansstudier. Obligatoriska föreläsningar via videokonferens och grupparbeten. Feck, det kommer ju inte bli sådär jättebra med tanke på att jag ska jobba på dagarna. Vaffan jag trodde distans betydde att jag INTE skulle vara på plats eller sitta i skolbänken på bestämda tider. Tji fick jag. Dålig start. Jävla overall ska man visst ha också.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

cub skrev:Fasen...först idag kom det mer detaljerade schemat för mina distansstudier. Obligatoriska föreläsningar via videokonferens och grupparbeten. Feck, det kommer ju inte bli sådär jättebra med tanke på att jag ska jobba på dagarna. Vaffan jag trodde distans betydde att jag INTE skulle vara på plats eller sitta i skolbänken på bestämda tider. Tji fick jag. Dålig start. Jävla overall ska man visst ha också.
Så är det ibland. Vissa distans-studier betyder att man aldrig behöver visa sig på Campus eller passa tider. Medans andra har mer schemalagda aktiviteter, och där distans mest betyder att man utför huvuddelen av studierna någon annan stans än på Campus.
/Linus
Användarvisningsbild
Reimers
Medlem

Inlägg av Reimers »

Idag är det upprop på audionomprogrammet i Lund! Som en av två killar i klassen känns det väl...bra :D Det blir tydligen någon toga-poängjakt-grej i stan efter. Nollningen kommer sätta sina spår!
-79 Rusta bas
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Samuel V skrev:
f-bass skrev:
Samuel V skrev:
f-bass skrev:
sök till ingesund...
Jag tror tiderna förändras. Usch vilken avkrok till depressionshåla det är nuförtiden... :D
Det var det då också. Det enda roliga som fanns var alkohol, snusk och skolk...;-)
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Re:

Inlägg av Punkster »

Punkster skrev:Lärarprogram för fritidshem och fritidsverksamhet (Distans, Deltid, Växjö)
210hp, Blandade tider, Halvfart (50%)
Utbildningsprogram
Distans
Linnéuniversitetet,
Växjö
Grundnivå

Antagen

:D :D :D
Tänkte att jag skulle bumpa upp den här gamla tråden med att meddela att jag tog examen förra veckan. Så det gick mao alldeles utmärkt att kombinera basism med heltidsjobb och studier.
/Linus
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Re: Högskoleantagningsdags!!

Inlägg av eeakga »

Grattis! Hoppas att inte pluggandet gick ut allt för hårt över basismen. :)
Skriv svar