Punkster skrev:Skulle tro att det beror lite på vad man pluggar för något också. Och hur ens liv ser ut i allmänhet. Hade jag haft familj och små barn så hade det ju bara varit att glömma.
+1
Men en någorlunda okej tumregel är att i princip alla hippie/trädkramarutbildningar såsom socionom, beteendevetare, vissa lärare och några andra funkar ganska bra att kombinera med heltidsarbetande. Jag har ett par klasskamrater som dessutom tagit tjänstledigt under studietiden.
Punkster skrev:Skulle tro att det beror lite på vad man pluggar för något också. Och hur ens liv ser ut i allmänhet. Hade jag haft familj och små barn så hade det ju bara varit att glömma.
+1
Men en någorlunda okej tumregel är att i princip alla hippie/trädkramarutbildningar såsom socionom, beteendevetare, vissa lärare och några andra funkar ganska bra att kombinera med heltidsarbetande. Jag har ett par klasskamrater som dessutom tagit tjänstledigt under studietiden.
Gött! Det är beteendevetenskap på distans jag ska läsa...
+1
Gött! Det är beteendevetenskap på distans jag ska läsa...
Lite hippie på avstånd sådär. Bra skit. Jag pluggar ju till socionom så jag hälsar dig varmt välkommen till Fjällräven county.
Själv var jag på kursstart och en massa föreläsningar förra veckan. Gissar att alla andra också har kommit igång nu? Hur känner ni er? Själv är jag otroligt glad och peppad över att äntligen ha fått arslet ur soffan och kommit igång med pluggandet som jag borde ha gjort för flera år sedan.
Imorgon börjar jag...
Får bara hoppas på att folket i min "klass" (på mitt program kanske det heter) är bra så att man har nån att umgås med. Så vansinnigt tråkigt att plugga annars.
Jag köpte mina böcker i förtid för att hinna läsa innan första inlämningsuppgiften som är redan på söndag. Det känns tufft att jobba heltid och plugga heltid...:/
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Ahh.. Det är så skönt att INTE plugga heltid måste jag säga. Men däremot har suget efter att läsa någon strökurs på distans börjat dyka upp. Klinisk psykiatri kanske? Eller läsa socialpedagogik?
Jag förstår inte det jag....undrar just varför jag kom därifrån efter ett år med 5 av 40 poäng,en svår bakfylla och klamydia...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Punkster skrev:Själv var jag på kursstart och en massa föreläsningar förra veckan. Gissar att alla andra också har kommit igång nu? Hur känner ni er? Själv är jag otroligt glad och peppad över att äntligen ha fått arslet ur soffan och kommit igång med pluggandet som jag borde ha gjort för flera år sedan.
Jo fasen, har haft nollning/introduktion nu senaste 2 veckorna och hade första "riktiga" skoldagen idag. Känns kanonbra! Jag var motiverad när jag kom hit och ännu mer nu efter man fått en liten hum och vad man kommer jobba med dom kommande åren.
Fasen...först idag kom det mer detaljerade schemat för mina distansstudier. Obligatoriska föreläsningar via videokonferens och grupparbeten. Feck, det kommer ju inte bli sådär jättebra med tanke på att jag ska jobba på dagarna. Vaffan jag trodde distans betydde att jag INTE skulle vara på plats eller sitta i skolbänken på bestämda tider. Tji fick jag. Dålig start. Jävla overall ska man visst ha också.
cub skrev:Fasen...först idag kom det mer detaljerade schemat för mina distansstudier. Obligatoriska föreläsningar via videokonferens och grupparbeten. Feck, det kommer ju inte bli sådär jättebra med tanke på att jag ska jobba på dagarna. Vaffan jag trodde distans betydde att jag INTE skulle vara på plats eller sitta i skolbänken på bestämda tider. Tji fick jag. Dålig start. Jävla overall ska man visst ha också.
Så är det ibland. Vissa distans-studier betyder att man aldrig behöver visa sig på Campus eller passa tider. Medans andra har mer schemalagda aktiviteter, och där distans mest betyder att man utför huvuddelen av studierna någon annan stans än på Campus.
Idag är det upprop på audionomprogrammet i Lund! Som en av två killar i klassen känns det väl...bra Det blir tydligen någon toga-poängjakt-grej i stan efter. Nollningen kommer sätta sina spår!
Jag förstår inte det jag....undrar just varför jag kom därifrån efter ett år med 5 av 40 poäng,en svår bakfylla och klamydia...
Jag tror tiderna förändras. Usch vilken avkrok till depressionshåla det är nuförtiden...
Det var det då också. Det enda roliga som fanns var alkohol, snusk och skolk...
Punkster skrev:Lärarprogram för fritidshem och fritidsverksamhet (Distans, Deltid, Växjö)
210hp, Blandade tider, Halvfart (50%)
Utbildningsprogram
Distans
Linnéuniversitetet,
Växjö
Grundnivå
Antagen
Tänkte att jag skulle bumpa upp den här gamla tråden med att meddela att jag tog examen förra veckan. Så det gick mao alldeles utmärkt att kombinera basism med heltidsjobb och studier.