EMG, SD, Dark Star, annat?

Det kanske framgår av basens utseende (eller inte

Har tyvärr ingen bättre bild för närvarande.
Egentligen vill jag ju ha passiva mickar, men å andra sidan skulle man ju kunna lämna kroppen till nån byggare och få den fräst för batterilucka. Nån som har nån prisuppgift på detta?marcbass skrev:i den basen hade jag föreslagit EMG hz mickar.
Dock aktiva men jag får lite metal feel när ja tittar på den.
Tack för info:n. Jag har redan bestämt mig för att köpa hz-mickarna, men det är ju aldrig fel med fler anledningar till att köpa någotSomniumh skrev:tjena! jag kan förtydliga detta! EMG hz är som sagt passiva mickar men de förekommer ofta med aktiv elektronik! det gör att man kan välja att ha aktivt eller passivt! men hz:serien är passiv...
jag har en gura med hz mickarna! låter asbra! det är samma som alexi liho (Children Of Bodom) kör på som du säkert känner till om du lyssnar på deth!
Bassplaya skrev:Ok, har fått hem mickarna och ögnade igenom kopplingsschemat bara för att konstatera att jag har IQ fiskmås när det kommer till att läsa kopplingsscheman. Från varje mick går det fyra kablar; grön, svart, vit och röd. Ska koppla vol/vol/ton. vilka kablar ska till vilken pot? Kan jag koppla likadant som dom gamla mickarna är kopplade?
Kan jag använda dom gamla potarna som sitter i basen eller måste jag köpa nya?