Dra mig baklänges va fet VTn är....Riktigt snyggt och cleant bord, men nog sjutton hade jag fått in aguilaren också, mitt bord kommer i kväll, då kommer du se vad jag snackar om....lowfreq skrev:Såhär blev det till slut ändå...
Och vad gäller envelope .. så valde jag till slut MXR:en före aguilaren pga att den har separata volym-kontroller för DRY och FX
Aguilar filter twin har ett konstant kvackande. På MXR:en kan man alltså ställa mängden effekt efter behag. Stort plus.
Nice setup. Cleant och snyggt. Men varför dubbla preamps?lowfreq skrev:Såhär blev det till slut ändå...
Och vad gäller envelope .. så valde jag till slut MXR:en före aguilaren pga att den har separata volym-kontroller för DRY och FX
Aguilar filter twin har ett konstant kvackande. På MXR:en kan man alltså ställa mängden effekt efter behag. Stort plus.
Mja.. jag vill kunna komma åt 'Line Out' på både sansampen och VT:n .. är det proppat med pedaler där så gör jag inte det.Valle skrev:...men nog sjutton hade jag fått in aguilaren också, mitt bord kommer i kväll, då kommer du se vad jag snackar om....
Därför att jag gillar både VT:n och SansAmpen grymt mycket.Bassplaya skrev:Nice setup. Cleant och snyggt. Men varför dubbla preamps?
HAHAHA...Valle skrev:Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...
I kedjan: Sadowsky Preamp -> Octavious Squeezer -> Moollon BassDrive -> Catlinbread SFT -> Mad Professor Auto Wah -> EHX BassBalls -> Wolly Mammuth Klon -> MXR Script Phase 90 -> MarkBass Compressore -> EWS BMC samt på sidan av en Korg PitchBlack. Allt matas med en T-Rex FuelTank Classic och en T-Rex FuelTank Chameleon samt belyses med en Mighty Bright pedalbordslampa. Till sist det viktigaste av allt, den obligatoriska snusdosan fullproppad med plektrum. Allt detta monterat på ett Stonecastle Stevie, specat för 5-8 pedaler. Vikt klart över 10 kg.![]()
Känns som om man nu har ett pedalbord med ganska goda framtidsutsikter, möjligen att jag nån gång byter ut BassBallen mot en DynaVerb som jag har liggandes, men just nu känns BassBallen roligare.
Haha, kul att du gillar det. Jag har inte märkt några signalförluster, alla pedaler är ju true bypass utom två och dom är väl buffrade. Däremot är det ett helvete med lång signalkjedja när man slarvar med GeorgeLpluggarna, jäkligt drygt att felsöka när man fått allt på plats. Det är bara att fråga på, är nog inte helt omöjligt att det kommer med för provspelning om det skulle bli nån basträff nån gång också.lowfreq skrev:HAHAHA...Valle skrev:Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...
I kedjan: Sadowsky Preamp -> Octavious Squeezer -> Moollon BassDrive -> Catlinbread SFT -> Mad Professor Auto Wah -> EHX BassBalls -> Wolly Mammuth Klon -> MXR Script Phase 90 -> MarkBass Compressore -> EWS BMC samt på sidan av en Korg PitchBlack. Allt matas med en T-Rex FuelTank Classic och en T-Rex FuelTank Chameleon samt belyses med en Mighty Bright pedalbordslampa. Till sist det viktigaste av allt, den obligatoriska snusdosan fullproppad med plektrum. Allt detta monterat på ett Stonecastle Stevie, specat för 5-8 pedaler. Vikt klart över 10 kg.![]()
Känns som om man nu har ett pedalbord med ganska goda framtidsutsikter, möjligen att jag nån gång byter ut BassBallen mot en DynaVerb som jag har liggandes, men just nu känns BassBallen roligare.Holy Shit
Schack matt kan man säga......huhh !!
Fruktansvärt snyggt för det första!
Och vilka pedaler....man skulle kunna låna ut sitt högerben en vecka för att få testa det där.
Har alltid beundrat dina bord....men det där tar priset....huhh.
Inga problem med signalförlust/ljudförändring med så många pedaler?
Återkommer nog med fler frågor.
Verkligen mycket stiligt!Valle skrev:Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...
Känns som om man nu har ett pedalbord med ganska goda framtidsutsikter, möjligen att jag nån gång byter ut BassBallen mot en DynaVerb som jag har liggandes, men just nu känns BassBallen roligare.
Var har du köpt den? Och hur får den ström?Valle skrev:Det är nog bara därför jag har satt en pedalbordslampa på pedalbordetBassplaya skrev:Valle skrev:Nä, materialsport är vad det är. Mest prylar när man dör vinner.Bassplaya skrev:Ingen har väl påstått att det är billigt att vara musikerValle skrev:det blir dyrt det här.
Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.Bassplaya skrev:Var har du köpt den? Och hur får den ström?Valle skrev:Det är nog bara därför jag har satt en pedalbordslampa på pedalbordetBassplaya skrev:Valle skrev:Nä, materialsport är vad det är. Mest prylar när man dör vinner.Bassplaya skrev:Ingen har väl påstått att det är billigt att vara musikerValle skrev:det blir dyrt det här.
Har letat runt lite på thomann men har uppenbarligen inte letat ordentligt för jag hittar inget.Valle skrev: Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
http://www.thomann.de/se/mighty_bright.htmlBassplaya skrev:Har letat runt lite på thomann men har uppenbarligen inte letat ordentligt för jag hittar inget.Valle skrev: Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
TackarValle skrev:http://www.thomann.de/se/mighty_bright.htmlBassplaya skrev:Har letat runt lite på thomann men har uppenbarligen inte letat ordentligt för jag hittar inget.Valle skrev: Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
Ärsh, jag behåller den den kan vara bra att ha, det är ju trots allt inte lika höga krav på gitarrbordet.Bassplaya skrev:PM:a pris så får vi se. Blir efter jul i så fall.Valle skrev:Jag har ett stycke av pedalbordsvarianten liggandes som du kan få köpa billigt, gillade inte att det var en röd och en vit lampa.
Köpte istället billigaste varianten med singeldioder, dubble flex heter den visst.
Ärlig talat har jag knappt provat cutfunktionen, men boosten låter precis som den ska. I och med att den är svepbar kan man lägga den lite diskret där det knorrar som mest. Fantastisk tillsammans med sadowskyn dom gånger man inte vill ha det urholkade ljudet. Jag har en Boss basEQ som jag tidigare använde på samma sätt men denna låter bra mycket bättre och naturligare. Jag ska testa testa cuten nån dag också, ber att få återkomma. Men jag kan redan nu rekommendera den varmt till alla sadowskyägare och alla som är ett fan av lower mid knorr.lowfreq skrev:Är lite intresserad av hur EWS BMC pedalen låter.lowfreq skrev:Återkommer nog med fler frågor.
Är du nöjd med den?
Har den ett naturligt och snyggt mid-bump/cut?
lowfreq skrev:Är lite intresserad av hur EWS BMC pedalen låter.lowfreq skrev:Återkommer nog med fler frågor.
Är du nöjd med den?
Har den ett naturligt och snyggt mid-bump/cut?
Okej, låter som en riktigt bra pryl.Valle skrev:Ärlig talat har jag knappt provat cutfunktionen, men boosten låter precis som den ska. I och med att den är svepbar kan man lägga den lite diskret där det knorrar som mest. Fantastisk tillsammans med sadowskyn dom gånger man inte vill ha det urholkade ljudet. Jag har en Boss basEQ som jag tidigare använde på samma sätt men denna låter bra mycket bättre och naturligare. Jag ska testa testa cuten nån dag också, ber att få återkomma. Men jag kan redan nu rekommendera den varmt till alla sadowskyägare och alla som är ett fan av lower mid knorr.