Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
norton
Medlem+

bord

Inlägg av norton »

KLAAART :D Verkar vara en del som inte gillar den där TECH 21:an jag tycker den är helt ok,om man är försiktig med comp knappen bra ton kontroller oxå

Bild
7ender JV P 82 Andberg Califååårnia
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Såhär blev det till slut ändå...

Och vad gäller envelope .. så valde jag till slut MXR:en före aguilaren pga att den har separata volym-kontroller för DRY och FX
Aguilar filter twin har ett konstant kvackande. På MXR:en kan man alltså ställa mängden effekt efter behag. Stort plus.

Bild
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

lowfreq skrev:Såhär blev det till slut ändå...

Och vad gäller envelope .. så valde jag till slut MXR:en före aguilaren pga att den har separata volym-kontroller för DRY och FX
Aguilar filter twin har ett konstant kvackande. På MXR:en kan man alltså ställa mängden effekt efter behag. Stort plus.

Bild
Dra mig baklänges va fet VTn är....Riktigt snyggt och cleant bord, men nog sjutton hade jag fått in aguilaren också, mitt bord kommer i kväll, då kommer du se vad jag snackar om....
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

lowfreq skrev:Såhär blev det till slut ändå...

Bild
Nice setup. Cleant och snyggt. Men varför dubbla preamps?
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Valle skrev:...men nog sjutton hade jag fått in aguilaren också, mitt bord kommer i kväll, då kommer du se vad jag snackar om....
Mja.. jag vill kunna komma åt 'Line Out' på både sansampen och VT:n .. är det proppat med pedaler där så gör jag inte det.
och ja, det ska bli intressant att se ditt bord!
Bassplaya skrev:Nice setup. Cleant och snyggt. Men varför dubbla preamps?
Därför att jag gillar både VT:n och SansAmpen grymt mycket.
Dom har både likheter och olikheter, VT:n låter fylligt och mulligt.. Sansampen har tightare kärna i ljudet.
SFT:n ihop med VT:n tightar dock till ljudet bra. Men som sagt, dom har lite olika karaktärer, och båda faller mig i smaken.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...

Bild

I kedjan: Sadowsky Preamp -> Octavious Squeezer -> Moollon BassDrive -> Catlinbread SFT -> Mad Professor Auto Wah -> EHX BassBalls -> Wolly Mammuth Klon -> MXR Script Phase 90 -> MarkBass Compressore -> EWS BMC samt på sidan av en Korg PitchBlack. Allt matas med en T-Rex FuelTank Classic och en T-Rex FuelTank Chameleon samt belyses med en Mighty Bright pedalbordslampa. Till sist det viktigaste av allt, den obligatoriska snusdosan fullproppad med plektrum. Allt detta monterat på ett Stonecastle Stevie, specat för 5-8 pedaler. Vikt klart över 10 kg. :?

Känns som om man nu har ett pedalbord med ganska goda framtidsutsikter, möjligen att jag nån gång byter ut BassBallen mot en DynaVerb som jag har liggandes, men just nu känns BassBallen roligare.
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Valle skrev:Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...

Bild

I kedjan: Sadowsky Preamp -> Octavious Squeezer -> Moollon BassDrive -> Catlinbread SFT -> Mad Professor Auto Wah -> EHX BassBalls -> Wolly Mammuth Klon -> MXR Script Phase 90 -> MarkBass Compressore -> EWS BMC samt på sidan av en Korg PitchBlack. Allt matas med en T-Rex FuelTank Classic och en T-Rex FuelTank Chameleon samt belyses med en Mighty Bright pedalbordslampa. Till sist det viktigaste av allt, den obligatoriska snusdosan fullproppad med plektrum. Allt detta monterat på ett Stonecastle Stevie, specat för 5-8 pedaler. Vikt klart över 10 kg. :?

Känns som om man nu har ett pedalbord med ganska goda framtidsutsikter, möjligen att jag nån gång byter ut BassBallen mot en DynaVerb som jag har liggandes, men just nu känns BassBallen roligare.
HAHAHA... :wink: Holy Shit :!:
Schack matt kan man säga......huhh !!

Fruktansvärt snyggt för det första!
Och vilka pedaler....man skulle kunna låna ut sitt högerben en vecka för att få testa det där.

Har alltid beundrat dina bord....men det där tar priset....huhh.

Inga problem med signalförlust/ljudförändring med så många pedaler?

Återkommer nog med fler frågor. :wink:
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

lowfreq skrev:
Valle skrev:Nuså är mitt uppdaterade pedalbord klart, måste erkänna att jag känner mig nästan barnsligt nöjd. Lite pusslande blev det...

Bild

HAHAHA... :wink: Holy Shit :!:
Schack matt kan man säga......huhh !!

Fruktansvärt snyggt för det första!
Och vilka pedaler....man skulle kunna låna ut sitt högerben en vecka för att få testa det där.

Har alltid beundrat dina bord....men det där tar priset....huhh.

Inga problem med signalförlust/ljudförändring med så många pedaler?

Återkommer nog med fler frågor. :wink:
Haha, kul att du gillar det. Jag har inte märkt några signalförluster, alla pedaler är ju true bypass utom två och dom är väl buffrade. Däremot är det ett helvete med lång signalkjedja när man slarvar med GeorgeLpluggarna, jäkligt drygt att felsöka när man fått allt på plats. Det är bara att fråga på, är nog inte helt omöjligt att det kommer med för provspelning om det skulle bli nån basträff nån gång också.

Här är mina tidigare bord, kanon bord allihopa, denna gången känns som att det gick lite väl mycket över styr, ser helt absurt ut med två Fuel Tanks på varandra :lol: Noterbart är att Pitchblacken och Sadowskyn är de enda pedalerna som överlevt alla pedalbordsårgångar och är tillika de enda pedalerna som jag inte skulle klara mig utan.

2008

Bild

2009

Bild

2010

Bild
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Valle skrev:Bild
Snyggt! :)
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+

Inlägg av Bonehead »

Bild

Verkligen mycket stiligt!
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Thanks, nu får jag ställa om siktet mot ett matchande bord fast med gitarrfavoriter... :P delay, od, dist, tremolo, wahwah, kompressor, stämmare, powersupply.... det blir dyrt det här. :?
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev:det blir dyrt det här. :?
Ingen har väl påstått att det är billigt att vara musiker ;)
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Bassplaya skrev:
Nä, materialsport är vad det är. Mest prylar när man dör vinner.
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev:
Bassplaya skrev:
:tummenupp:
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Bassplaya skrev:
Valle skrev:
Bassplaya skrev:
Det är nog bara därför jag har satt en pedalbordslampa på pedalbordet :lol:
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev:
Bassplaya skrev:
Valle skrev:
Bassplaya skrev:
Var har du köpt den? Och hur får den ström?
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Bassplaya skrev:
Valle skrev:
Bassplaya skrev:
Valle skrev:
Bassplaya skrev:
Var har du köpt den? Och hur får den ström?
Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev: Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
Har letat runt lite på thomann men har uppenbarligen inte letat ordentligt för jag hittar inget.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Bassplaya skrev:
Valle skrev: Finns lite olika varianter på thomann eller eBay, billigast på eBay. Den drivs antingen med adapter eller med batteri. Jag kör på batteri, det är ju ledlampor så batterierna lär ju hålla i en evighet.
Har letat runt lite på thomann men har uppenbarligen inte letat ordentligt för jag hittar inget.
http://www.thomann.de/se/mighty_bright.html :wink:
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev:
Bassplaya skrev:
http://www.thomann.de/se/mighty_bright.html :wink:
Tackar :)
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Jag har ett stycke av pedalbordsvarianten liggandes som du kan få köpa billigt, gillade inte att det var en röd och en vit lampa.

Bild

Köpte istället billigaste varianten med singeldioder, dubble flex heter den visst.
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Valle skrev:Jag har ett stycke av pedalbordsvarianten liggandes som du kan få köpa billigt, gillade inte att det var en röd och en vit lampa.

Bild

Köpte istället billigaste varianten med singeldioder, dubble flex heter den visst.
PM:a pris så får vi se. Blir efter jul i så fall.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

lowfreq skrev:Återkommer nog med fler frågor.
Är lite intresserad av hur EWS BMC pedalen låter.
Är du nöjd med den?
Har den ett naturligt och snyggt mid-bump/cut?
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Bassplaya skrev:
Valle skrev:Jag har ett stycke av pedalbordsvarianten liggandes som du kan få köpa billigt, gillade inte att det var en röd och en vit lampa.

PM:a pris så får vi se. Blir efter jul i så fall.
Ärsh, jag behåller den den kan vara bra att ha, det är ju trots allt inte lika höga krav på gitarrbordet.

lowfreq skrev:
Är du nöjd med den?
Ärlig talat har jag knappt provat cutfunktionen, men boosten låter precis som den ska. I och med att den är svepbar kan man lägga den lite diskret där det knorrar som mest. Fantastisk tillsammans med sadowskyn dom gånger man inte vill ha det urholkade ljudet. Jag har en Boss basEQ som jag tidigare använde på samma sätt men denna låter bra mycket bättre och naturligare. Jag ska testa testa cuten nån dag också, ber att få återkomma. Men jag kan redan nu rekommendera den varmt till alla sadowskyägare och alla som är ett fan av lower mid knorr.
/Johan
Presentation
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

lowfreq skrev:
Är du nöjd med den?
Valle skrev:Ärlig talat har jag knappt provat cutfunktionen, men boosten låter precis som den ska. I och med att den är svepbar kan man lägga den lite diskret där det knorrar som mest. Fantastisk tillsammans med sadowskyn dom gånger man inte vill ha det urholkade ljudet. Jag har en Boss basEQ som jag tidigare använde på samma sätt men denna låter bra mycket bättre och naturligare. Jag ska testa testa cuten nån dag också, ber att få återkomma. Men jag kan redan nu rekommendera den varmt till alla sadowskyägare och alla som är ett fan av lower mid knorr.
Okej, låter som en riktigt bra pryl.
Det blir till att testa!

:D
Skriv svar