Tyvärr så har jag redan ändrat mig ang ett par pedaler men tanken blir iaf densamma.
Kedjan är tuner -switch (för Sadowskypreamp som sitter under bordet)-kompressor-Ampeg oktav-EBS oktav-EBS envelope-Xotic RC-Booster-Catalinbread SFT och slutligen Countryman D.I
Annars har jag en cioks baby till saluJo4cim skrev:Någon som har testat denna? Tror ni det funkar till 3-4 pedaler? Känns ju lite billigare än en fuel tank t.ex
http://www.stonecastle.se/productssimple1.html
Väl uttänkt upplägg!Basmagnus skrev:Kedjan är tuner -switch (för Sadowskypreamp som sitter under bordet)-kompressor-Ampeg oktav-EBS oktav-EBS envelope-Xotic RC-Booster-Catalinbread SFT och slutligen Countryman D.I
Kommer så småningom att byta plats på SFT och RC'n då tanken var att SFT'n skulle vara på hela tiden som en form av stärksimulator för linesignal, och RC'n skulle vara en mer skitig dist. Men nu har jag upptäckt att det låter bättre om jag byter plats och funktion på de två.
Ev. kommer jag även att byta RC'n mot en tri-logic preamp (i stort sett samma pedal fast med en midratt också).
Sen kommer jag förmodligen även att byta ut EBS oktaven mot en T-rex oktavius för att kunna oktavera upp också.
För er som funderar varför jag har två oktavtrampor kan jag berätta att Ampeg'en använder jag med en svag låg oktav för att fylla ut i t.ex refränger på rocklåtar, funkar finfint! Medans den andra oktav'en använder jag som en vanlig oktaveffekt när det passar sig.
EDIT: anledningen till att D.I'n sitter där den gör är att jag vill kunna koppla förbi den på ett smidigt sätt när jag inte linear utan kör rätt i stärk.
Då vill jag kunna rycka kabeln ut från sista pedalen, i detta fall SFT'n, för att koppla kabeln till stärken
peter_s skrev:Väl uttänkt upplägg!Basmagnus skrev:Kedjan är tuner -switch (för Sadowskypreamp som sitter under bordet)-kompressor-Ampeg oktav-EBS oktav-EBS envelope-Xotic RC-Booster-Catalinbread SFT och slutligen Countryman D.I
Kommer så småningom att byta plats på SFT och RC'n då tanken var att SFT'n skulle vara på hela tiden som en form av stärksimulator för linesignal, och RC'n skulle vara en mer skitig dist. Men nu har jag upptäckt att det låter bättre om jag byter plats och funktion på de två.
Ev. kommer jag även att byta RC'n mot en tri-logic preamp (i stort sett samma pedal fast med en midratt också).
Sen kommer jag förmodligen även att byta ut EBS oktaven mot en T-rex oktavius för att kunna oktavera upp också.
För er som funderar varför jag har två oktavtrampor kan jag berätta att Ampeg'en använder jag med en svag låg oktav för att fylla ut i t.ex refränger på rocklåtar, funkar finfint! Medans den andra oktav'en använder jag som en vanlig oktaveffekt när det passar sig.
EDIT: anledningen till att D.I'n sitter där den gör är att jag vill kunna koppla förbi den på ett smidigt sätt när jag inte linear utan kör rätt i stärk.
Då vill jag kunna rycka kabeln ut från sista pedalen, i detta fall SFT'n, för att koppla kabeln till stärken
Dra mig baklänges så Snyggt! du har anammat mitt koncept ser jag, håller med om att BMC är helt fantastisk, fast det tycker jag iofs sadowskyn också är.lowfreq skrev:...och nu ser det ut såhär.lowfreq skrev:Såhär blev det...
VT Bass Deluxe = bort, SFTn får vila lite.
Vad som tillkommit är Sadowsky-Pre´n och EWS BMC Mid Control...den sistnämnda är GRYM, jag värderar den högst på detta bord.
Absolut, så är det, du fick mig att slå till på BMC:n, hade dock haft ett getöga på den ett tag,Valle skrev:Dra mig baklänges så Snyggt! du har anammat mitt koncept ser jag, håller med om att BMC är helt fantastisk, fast det tycker jag iofs sadowskyn också är.
Precis så har jag också rattat in sweet spot, blir grymt tryck i ljudet.lowfreq skrev:Absolut, så är det, du fick mig att slå till på BMC:n, hade dock haft ett getöga på den ett tag,Valle skrev:Dra mig baklänges så Snyggt! du har anammat mitt koncept ser jag, håller med om att BMC är helt fantastisk, fast det tycker jag iofs sadowskyn också är.
den låter ju hur bra som helst.. särskilt ihop med Sadowsky-pedalen (som också är fantastisk).
Sadowskyn + BMC:n med 'Freq' ställd nästan helt åt vänster (120-160Hz) som jag boostar till mellan kl.2 och 3
= grymt p-bas ljud !!
Det där gillade jag..
Skulle vara kul att höra ett klipp med P-bas rent, med sadowsky pre samt med Sadowsky + BMC.lowfreq skrev:Absolut, så är det, du fick mig att slå till på BMC:n, hade dock haft ett getöga på den ett tag,Valle skrev:Dra mig baklänges så Snyggt! du har anammat mitt koncept ser jag, håller med om att BMC är helt fantastisk, fast det tycker jag iofs sadowskyn också är.
den låter ju hur bra som helst.. särskilt ihop med Sadowsky-pedalen (som också är fantastisk).
Sadowskyn + BMC:n med 'Freq' ställd nästan helt åt vänster (120-160Hz) som jag boostar till mellan kl.2 och 3
= grymt p-bas ljud !!
Tillägg: + Avalon U5 så låter det ännu bättre!
Aha!groovyjr skrev:Skulle vara kul att höra ett klipp med P-bas rent, med sadowsky pre samt med Sadowsky + BMC.lowfreq skrev:...Sadowskyn + BMC:n med 'Freq' ställd nästan helt åt vänster (120-160Hz) som jag boostar till mellan kl.2 och 3 = grymt p-basljud !!
Tillägg: + Avalon U5 så låter det ännu bättre!
Detta då jag personligen precis som Bassplayer skrev i sin recension tycker att Sadowsky Pre-Ampen inte tillför så mycket på just en P-bas. Till en jazzbas är det en helt annan femma, då glänser den ordentligt. Men det kanske blir något annat med BMC också. I så fall skulle även Tri-Logic Bass Pre-amp vara intressant då den typ är en sammanslagning av de båda.