Det är bara ett litet problem, det är ett ganska stort hack på ovansidan av huvudet där jag tänkte lacka. Det är för djupt för att slipa ner så jag måste hitta på en annan lösning. Vad har ni för ideér?

dexter skrev:Jaha nu har jag tänkt att en gång för alla ta och lackera min gamla avbandade Yamaha BB1600 som varit helt strippat på lack så länge den varit i min ägo. Då jag är helt oerfaren vad det gäller lackering så tänkte jag som så att jag testar att lacka huvudet först och ser hur det går. Basen skall alltså få matching headstock, något som jag oftast inte gillar alls vad det gäller Fenderinstrument, men på BB-basar tycker jag att det passar bra.
Det är bara ett litet problem, det är ett ganska stort hack på ovansidan av huvudet där jag tänkte lacka. Det är för djupt för att slipa ner så jag måste hitta på en annan lösning. Vad har ni för ideér?
Hej, det absolut bästa är att "jämna ner" jacket med en såg eller slipmaskin alt. kloss med sandpapper, och sedan limma på en ny "flik" och jämna av med stämjärn eller sandpapper.
/Mr.mattissonbass-"There is absolutely no money below the first fret"
mattisson skrev:Hej, det absolut bästa är att "jämna ner" jacket med en såg eller slipmaskin alt. kloss med sandpapper, och sedan limma på en ny "flik" och jämna av med stämjärn eller sandpapper.
Jag vet inte vilken metod som är bäst. Jag har ju bara tänkt att lacka ovansidan av huvudet, så det vore ju bra om det såg bra ut på sidan - spackel lär väl inte va så snyggt, kemträ vet jag inte hur det ser ut. Metoden att kleta på någon massa och slipa ned verkar ju klart enklare än mattissons förslag.Hellish skrev:Fyll med nånting. Kemträ, spackel, ja vad man nu använder, och slipa till. Spelar ju ingen roll om du liks ska lacka ovanpå.
Kör kemträ!dexter skrev:mattisson skrev:Hej, det absolut bästa är att "jämna ner" jacket med en såg eller slipmaskin alt. kloss med sandpapper, och sedan limma på en ny "flik" och jämna av med stämjärn eller sandpapper.Jag vet inte vilken metod som är bäst. Jag har ju bara tänkt att lacka ovansidan av huvudet, så det vore ju bra om det såg bra ut på sidan - spackel lär väl inte va så snyggt, kemträ vet jag inte hur det ser ut. Metoden att kleta på någon massa och slipa ned verkar ju klart enklare än mattissons förslag.Hellish skrev:Fyll med nånting. Kemträ, spackel, ja vad man nu använder, och slipa till. Spelar ju ingen roll om du liks ska lacka ovanpå.
Kan detta funka:Klopper skrev:Kör kemträ!
Finns hos en välsorterad färghandel.