Jag har en CE-2 som jag använder ofta och mycket.
I mina öron så låter det som (med den inställningen jag har på pedalen) att det blir en aning mer lågbas när den är igång. Mindre bas har jag aldrig uppfattat att det blir.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Anledning till att jag funderade över om den tog bort lågbas var ju för att jag vid tidigare experiment med Boss gitarrpedaler uppleft det som att det försvann botten...
Men det har iofs bara varit diverse olika OD/dist pedaler...
Rätta mig gärna om jag har fel, men när det gäller modulationseffekter är det väl, om jag förstått det rätt, så att gitarrvarianter lägger effekt över hela registret medan basvarianter bara lägger effekten på diskant och mellanregistret och alltså håller basregistret opåverkat.
Vilket som låter bäst är upp till betraktaren.
När det gäller just chorus så föredrar jag paddor anpassade till bas då jag fått för mig att effekten går fram tydligare.
Bassplaya skrev:Rätta mig gärna om jag har fel, men när det gäller modulationseffekter är det väl, om jag förstått det rätt, så att gitarrvarianter lägger effekt över hela registret medan basvarianter bara lägger effekten på diskant och mellanregistret och alltså håller basregistret opåverkat.
När det gäller just chorus så föredrar jag paddor anpassade till bas då jag fått för mig att effekten går fram tydligare.
Så kan det säkert vara.
Jag har inte jämfört CE-2 med CE-2B som jag tror skall vara basvarianten.
Däremot så har jag testat en CE-3 och jämfört den med CE-2.
CE-3:an var mer "kvittrig" (mer diskantig) än CE-2 i mina öron.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Bassplaya skrev:Rätta mig gärna om jag har fel, men när det gäller modulationseffekter är det väl, om jag förstått det rätt, så att gitarrvarianter lägger effekt över hela registret medan basvarianter bara lägger effekten på diskant och mellanregistret och alltså håller basregistret opåverkat.
Så kan det säkert vara.
Jag har inte jämfört CE-2 med CE-2B som jag tror skall vara basvarianten.
Däremot så har jag testat en CE-3 och jämfört den med CE-2.
CE-3:an var mer "kvittrig" (mer diskantig) än CE-2 i mina öron.