...

Presentera och berätta lite om dig själv
Gäst

...

Inlägg av Gäst »

Ej längre aktiv.
Senast redigerad av Gäst den mån 07 jun 2010, 12:07, redigerad totalt 19 gång.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

välkommen hit! en sjusträngad soundgear?
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Hej Gustaf!

Funderade på om det inte var du när jag såg användarnamnet.
Det var Mats här (gick året under dig på Musikgymnasiet). Du
bruka låna min Yamahabas..... :?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjena Mats!

Haha, ja vi brukade väl lånbytas? Din BB mot min RBX5. Fasligt trevlig bas vill jag minnas... hmmm, nu fick jag GAS igen...

Och tjena Simon!

Far du till E-tuna framöver? Ja, sjua SDGR. :-)
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

hehe, jovars... e-tuna it is. nu på söndag smäller det! rätt coolt att bli påtänkt och få en sådan chans. förväntar mig inget och det är krångliga grejer som jag inte är så van vid, men det vore dumt att tacka nej. jag måste ju bannemig testa och se om jag klarar det! :)

hur visste du det? det är ju ändå lite småclassified stuff... ska du också dit? :wink:

kan du inte lägga upp nån bild (eller väldigt många) på den dära 7an?
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem

Inlägg av Zalle »

Välkommen! såg att du spelat med Pontare, jag kompade honom för ett antal år sen oxå, vid några olika tillfällen, det var mycket musikal-låtar, MEN,...vid ett tillfälle var det på nattklubb och vi jammade på en låt, och Pontare Rappade!!!! hhehehe...det r nog endast ett fåtal människor som hört Pontare rappa, på bred norrländska :) en höjdare var det.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Re: GrafZeppelin

Inlägg av Bean »

GrafZeppelin skrev: Rokkoman Jazz bass-kopia, sönderslagen och omgjord till golvlampa

:) Den vill jag hemskt gärna se en bild på!

Välkommen hit förresten!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

charta 77... oj, undrar om du var med i charta 77 då vi spelade tillsammans med dom..(?)
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+

Inlägg av Basjonas »

Tjena Gustaf. Välkommen hit.

Och ett enormt tack för lånet av baslådan när jag var ute och steppade idag.

Jag orkar inte gå in på detaljer men en mycket klantig strulpelle (som faktiskt inte är jag själv den här gången), hade sett till att min låda inte fanns där den skulle finnas när jag skulle hämta den igår.

DIn hjälpsamhet räddade mig!

/Jonas
gäst

Inlägg av gäst »

Basjonas skrev: Jag orkar inte gå in på detaljer men en mycket klantig strulpelle (som faktiskt inte är jag själv den här gången), hade sett till att min låda inte fanns där den skulle finnas när jag skulle hämta den igår.
Andy?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

vafan, Gustaf Hielm, basisten i meshuggah! Fan va coolt! :D Skulle gärna se en bild på din sjusträngade ibanez...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

GrafZeppelin skrev:Tjena Mats!

Haha, ja vi brukade väl lånbytas? Din BB mot min RBX5. Fasligt trevlig bas vill jag minnas... hmmm, nu fick jag GAS igen...
Jo.... så var det! Har fortfarande kvar den basen och den låter fortfarande lika trevligt! :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

macahan skrev:charta 77... oj, undrar om du var med i charta 77 då vi spelade tillsammans med dom..(?)
Inte omöjligt, år och spelplats?

Och tack för välkomnandet alla glada. Bilder kommer så fort jag hittar laddaren till kameran (försvann för ett halvår sen...)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

GrafZeppelin skrev:
macahan skrev:charta 77... oj, undrar om du var med i charta 77 då vi spelade tillsammans med dom..(?)
Inte omöjligt, år och spelplats?

Och tack för välkomnandet alla glada. Bilder kommer så fort jag hittar laddaren till kameran (försvann för ett halvår sen...)
en jäkla bra fråga...hmm

kanske. den 10/3 2000 på Holken i karlstad
eller 12/3 1999 på samma ställe..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var efter min tid, troligen var det Söris på bas då. Jag var med 94-96.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Re: GrafZeppelin

Inlägg av Geddan »

Bean skrev:
GrafZeppelin skrev: Rokkoman Jazz bass-kopia, sönderslagen och omgjord till golvlampa
:) Den vill jag hemskt gärna se en bild på!
Precis min tanke!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

Alltså är det en berguv du har på bilden :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jupp!

Världens största uggla, vingbredd upp till 170 cm.

På väg att utrotas under 60-talet, nu hyggligt stabil tack vare avel/inplantering samt att den ändrat sitt beteende från mycket skygg till att kunna leva nära människan.

Äter mestadels gnagare och andra fåglar.

Vetenskapligt namn: bubo bubo (ljudhärmande)
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

GrafZeppelin skrev:Jupp!

Världens största uggla, vingbredd upp till 170 cm.

På väg att utrotas under 60-talet, nu hyggligt stabil tack vare avel/inplantering samt att den ändrat sitt beteende från mycket skygg till att kunna leva nära människan.

Äter mestadels gnagare och andra fåglar.

Vetenskapligt namn: bubo bubo (ljudhärmande)
Då ska jag berätta en historia!
Det var en kall vinter morgon i januari 2006l. Jag hade precis stigigt upp ur sängen och skulle göra frukost. När jag kommer ut i köket ser jag att det sitter en väldigt stor katt på mitt balkong räcke! Jag tycker det är underligt för jag bor på nionde våningen! Men plötsligt vänder sig katten om och jag hajar till. Det är inget katt det är en väldigt stor uggla närmare bestämt en BERGUV :shock: Jag och berguven kollar på varandra i ca 5 min sen böjer den öronen/tofsarna bakåt och slår den ut sin STORA vingar och sticker iväg. Det var bland det tuffaste jag sett i fågel väg! 1 m från en sådant imponerande djur =) Och dom ögonen var så man blev hypnotiserad.
Till historien hör att jag inte bor mitt ute på landet utan mitt i fjollträsk;) vid S:t Eriksplan.
Under våren och sommaren så såg jag den från balkongen ett par gånger men aldrig lika nära igen :cry:
Gäst

Inlägg av Gäst »

A_Warning skrev: Då ska jag berätta en historia!
Det var en kall vinter morgon i januari 2006l. Jag hade precis stigigt upp ur sängen och skulle göra frukost. När jag kommer ut i köket ser jag att det sitter en väldigt stor katt på mitt balkong räcke! Jag tycker det är underligt för jag bor på nionde våningen! Men plötsligt vänder sig katten om och jag hajar till. Det är inget katt det är en väldigt stor uggla närmare bestämt en BERGUV :shock: Jag och berguven kollar på varandra i ca 5 min sen böjer den öronen/tofsarna bakåt och slår den ut sin STORA vingar och sticker iväg. Det var bland det tuffaste jag sett i fågel väg! 1 m från en sådant imponerande djur =) Och dom ögonen var så man blev hypnotiserad.
Till historien hör att jag inte bor mitt ute på landet utan mitt i fjollträsk;) vid S:t Eriksplan.
Under våren och sommaren så såg jag den från balkongen ett par gånger men aldrig lika nära igen :cry:
Apropå att de håller sig nära människan liksom... :shock: Skithäftigt och grattis! Jag hörde att en berguv hade larmats ut från Kungsholmens kyrka förra vintern så det måste ju varit den!
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

GrafZeppelin skrev:
A_Warning skrev: Då ska jag berätta en historia!
Apropå att de håller sig nära människan liksom... :shock: Skithäftigt och grattis! Jag hörde att en berguv hade larmats ut från Kungsholmens kyrka förra vintern så det måste ju varit den!
Absolut! JAg snacka med lite fågel folk jag känner och dom sa att den bodde i kronobergsparken! Och det finns ju så mycket kaniner och råttor så det lär ju inte gått nöd på den! Det var skit trevligt i sommras att sitta ute på balkongen om kvällarna och spana efter fågel =)
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

askfot, hahaha... det är en hit! =)
Gäst

Inlägg av Gäst »

bassdude skrev:askfot, hahaha... det är en hit! =)
Hahaha! Det är humor att du skriver det nu också, flera veckor efter jag postade länken... :D
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

ja, jag vet... blev så förut när jag gick förbi och kollade din myspace från min myspace (du ligger ju som FAVORITBASIST bland mina FAVORITKOMPISAR) :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, tackar! :)
Skriv svar