Tjenare! Vet någon ifall de går att få tag på jazzmickar som är lindade som dom var på 60-talet?
De finns Fender mickar på Tysken, där de står något om "60" men vet inte ifall det är de dom menar.
Seymour Duncan Antiquity II. Jazzmickarna kanske inte heter II iofs? Närmre är svårt att komma tror jag.
Även mickarna som sitter på AVjazzarna är nog i närheten.
Ska kolla upp Seymour-mickarna. Vad kan man få tag på sådana då?
O du igen Kongo! Lundgren låter väldigt intressant. O vad hittar man lundgren då? Har aldrig hört talats om de.
Antingen är Urban någonting jag aldrig hört talats om, ELLER så är det någon här på PrataBas. Minns att jag hört "Urban" här nån gång. Jag har väl inte "hängt" här tillräckligt mycket eller är tillräckligt smart för att veta vem Urban är Så säg mej, Nyasu. Veem är Urban?
blitzfreedome skrev:Antingen är Urban någonting jag aldrig hört talats om, ELLER så är det någon här på PrataBas. Minns att jag hört "Urban" här nån gång. Jag har väl inte "hängt" här tillräckligt mycket eller är tillräckligt smart för att veta vem Urban är Så säg mej, Nyasu. Veem är Urban?
Urban är Evilbiker här på forumet och är en fena på micklindning. Dessutom råkar ha en 60-tals jazzmickskopia som han levererar till Schatzbasarna så det är nog inte otänkbart att han kan fixa en år dig också.
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation
Är det inte de som t.o.m. är relicade och där skruvarna är rostiga ...
Det är t.o.m. dammigt i lådan
En polare installerade såna (om det är såna) i en av hans basists Fender -70ish och jag tänkte bara "vad är det för gammalt skit han fått tag i?" men det var tydligen nytt!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Dom e ju koola, men ska kolla in lite nogare. Är ute efter 60-tals ljudet så jag får inte bli lurad av hur 60-tal de ser ut Men Duncan mickarna är absolut intressanta! Är det bara där dom går att köpa? Inget pris står?
blitzfreedome skrev:Tror du han skulle vilja de? De skulle ju vart hyggligt Vet någon vad Urban tar för det då?
Jag tycker du ska PMa och fråga, jag vet att han kopierat äkta pre-cbs-mickar så ljudet är det nog inget fel på. Vill du inte ha dom relicerade så går nog de säkerligen också att ordna.
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation
blitzfreedome skrev:Tror du han skulle vilja de? De skulle ju vart hyggligt Vet någon vad Urban tar för det då?
Jag tycker du ska PMa och fråga, jag vet att han kopierat äkta pre-cbs-mickar så ljudet är det nog inget fel på. Vill du inte ha dom relicerade så går nog de säkerligen också att ordna.
Har nu PM:at Urban och han verkar inte ta det alltför hårt Tackar för tipset!
blitzfreedome skrev:Ska kolla upp Seymour-mickarna. Vad kan man få tag på sådana då?
O du igen Kongo! Lundgren låter väldigt intressant. O vad hittar man lundgren då? Har aldrig hört talats om de.
Jag igen? http://www.lundgren.se
Annars röstar jag på Evilbiker först, finns nåt på PB tycker jag det ska premieras.
blitzfreedome skrev:Ska kolla upp Seymour-mickarna. Vad kan man få tag på sådana då?
Jag igen? http://www.lundgren.se
Annars röstar jag på Evilbiker först, finns nåt på PB tycker jag det ska premieras.
Ja, du var på strängforumet också Men jag märkte att man ser er allihop överallt ändå Joo, jag tror det me, att Urban är o föredra. Urban verkar inte bara vara grym på de han gör.. Han var riktigt trevlig också! Blev trevligt bemött
Seymour Duncan Antiquity II är överlindade (ska motsvara Jacos omlindade pickuper). Det är Antiquity I som motsvarar 60-talspickuperna. Har sådana på en AV-62. Föredrar soundet i min -67a men det kan evtuellt bero på att den låter avsevärt mycket bättre akustiskt.
Tänk på att Nord/Syd-orienteringen är annorlunda för 60-talspickuperna än för 70-talarna. Blandar man fasas inte brummet bort när båda pickuperna används.
Har inte testat det men Hanson Pickups (som gör mickarna till alla Lakland) verkar verkligen prisvärda, och dom är vädligt trevliga!
Ett vintage PJ set kostar 200 dolares. Man kan få standardlindning, eller humbuckern 5, 10 eller 15% överlindad, eller hela setet 5, 10 eller 15% överlindad.