Evilbiker skrev:Och jag säger igen, du vet vad du gillar på dina andra basar utgå från det!
It's what I'm doing. Däremot så måste jag se en jämförelse så jag vet var de övriga pickuptyper jag är van vid hamnar i förhållande till mensuren. Eftersom det är delvis en estetiskt fråga så måste jag fundera på hur jag vill ha det utan att kompromissa på det estetiska OCH ljudet. därför känner jag att det är bättre att det får ta tid än att jag blir missnöjd för att "tänkte-inte-på-det"-faktorn kommer in.
Så, just nu kan man se här nedan en redovisning för var pickuperna skulle hamna rent grafiskt om man beräknade mensurskillanderna grafiskt.
Anledningen till att måtten är där beror på att jag mätt mickavstånden på mina basar. Nu är dom iofs annorlunda på grund av skalskillnaden men det kan väl alltid vara bra till något att ha dom kvar..
Så nu ser dom ut att hamna(om man återgår till det föra mickläget som var "snyggare":
Stall: mellan jazz/t-bird och rickenbacker.. vilket låter som en mycket bra placering i mina ögon..
hals: mellan tbird70's/scpb och rickenbacker... tja.. det låter ju inte helt dumt faktiskt.. men undrar hur det låter ihop med stallmicken.
Jag har ju nästan bara haft 2mickade basar.. så det är ju det jag strävar efter. En tvåmickad bas som låter grymt bra på fullt ställ och fullt på alla eq och volymer..
Då hamnar tbird 60's/pbas och jazzhals mitt emellan. dvs om jag hade gjort en enmickad hade den hamnat där..