Nä jag skämtar inte. Gene Simmons är ganska sopig han också.bootsy skrev:Skämtar du? Rankar du t ex Gene Simmons högre?lowfreq skrev:Sämst i förhållande till sitt kändisskap - John Entwistle
På att spela bas .. det var det frågan gällde va?
Nej, men om han vore japansk noisemusiker med artistnamnet Kuknacke skulle han vara bra:John Sane skrev:Ponera att denna man skulle ha en formell musikutbildning på högskolenivå. Skulle han vara bra då?bootsy skrev: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!
Beror ju på, det kanske smakar så bra att det som någon sa "Knullar i munnen!"Basmagnus skrev:Nu avslöjar du dig själv och dina egna tankar kring att "ta ett glas".bootsy skrev:Tvätta dig först jävla äckelgubbe.Grafen skrev:Elias-bootsy och John Sane, de är iofs bra basister båda två men ingen av dem ville ta ett glas med mig igår.
Det behöver inte alltid betyda oralsex....eller har jag fel?
+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Amen!John Sane skrev:Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
Exakt.John Sane skrev:Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
Till salu:slarvid skrev:en tråd som har 1300 visningar kan ju inte va meningslös... om det är inte är det meningslösa sig vi dras till.... hehe...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TVl39LBZGMw[/youtube]Poester skrev:Nu hörde jag nog dig inte riktigt... Hur menar du då?lowfreq skrev: Entwistle är (var) nog världsbäst i coolhet och attityd.
men basspelet.. blä.
Är en sjuukt stor skillnad mellan Cliff och Nikki Sixx....John Sane skrev:Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
Du får läsa lite noggrannare. Jag sätter inga likhetstecken mellan Cliff och Nikki. Jag gjorde däremot det när jag var 14 och då bestod likheten i att båda var kass eftersom de spelade bas utan komplicerade basgångar. Däremot så tror jag inte att det hade låtit så väldigt annorlunda om Cliff Williams skulle ersätta Nikki Sixx i Mötley Crüe. Tror du att du hade reagerat med ett "SHIT, vilket bra basspel" om du hade lyssnat på en ny Mötley Crüe-platta utan att veta att det är Cliff som spelar? Jag har svårt att tro det. De är ju båda rockbasister från ungefär samma skola.kmo skrev:Är en sjuukt stor skillnad mellan Cliff och Nikki Sixx....John Sane skrev:Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
Lyssna på lite liveklipp.
Cliff är nån att verkligen beundra, Nikki är helt rätt för Mötley vad gäller att vara driven och imagedelen. Men som bassist?
Håller med dig här, Anli.anli skrev:Att dra fram Entwistles diskutabla bassolo från slutet av han levnad är lågt. Den har vi vevat förr. Smaken på basar, ljud och utrustning blir inte bättre med åren. Konserten i sig är dock ok för att vara gubbreunion. Hade gärna sett den på riktigt.
Han skall höras när i sitt sammanhang när The Who var på topp 8och John)... runt 70.
Live at Leeds säger jag bara. Då hade han ett fantastisk basljud.... ja det är ren magi.
Är det en vana att kalla varandra för tjurskallar och att jämföra musik med sport i forumet eller bör jag se användaren "John Sanes" inlägg som ett undantag?John Sane skrev:Håller med dig här, Anli.anli skrev:Att dra fram Entwistles diskutabla bassolo från slutet av han levnad är lågt. Den har vi vevat förr. Smaken på basar, ljud och utrustning blir inte bättre med åren. Konserten i sig är dock ok för att vara gubbreunion. Hade gärna sett den på riktigt.
Han skall höras när i sitt sammanhang när The Who var på topp 8och John)... runt 70.
Live at Leeds säger jag bara. Då hade han ett fantastisk basljud.... ja det är ren magi.
Coverdale sjunger inte speciellt bra live längre. Är han den sämsta kända sångaren då? Ska han bedömas utifrån hur han lät på 70- och 80-talet när han var bäst i världen och att hans sång på den tiden fortfarande är oöverträffad eller ska man tjurskalligt dra fram en video från idag när han är 60 och inte längre sätter låtarna han spelade in för 30 år sedan?
Pratar man om en idrottsmans storhet så gör man alltid det med tanke på hans storhetstid, man bedömer honom inte utifrån vad han åstadkommer i tv-laget 20 år senare.
Min aversion mot Sixx kan ju ha lite att göra med att jag tyckte Mötley sög redan när det begav sig.. Nu ska man ju inte tro på allt man hör, men det finns ju mängder av rykten om att han inte lirar på plattor, har spökbassist live osv.. Dokumenterat är ju att dom sög live (musikaliskt) dom första åren, att han överhuvudtaget inte spelade när han kom till LA för att bli star. Däremot hade han väl attityd, looks, och en drivenhet som få andra. Och att han lyckats bättre med sin dröm än dom flesta är ju svårt att säga emot. Sen har han väl haft sin beskärda del av droger, misshandlar och gud vet vad, men det gör honom ju inte till en kass bassistTDHP skrev:Exakt.John Sane skrev:Har aldrig fattat det där snacket man hör ibland, det om att Nikki Sixx skulle spela kass. När jag var 14 tyckte jag han var värdelös. Då ansåg jag att en bra basist skulle kunna spela tekniskt svåra, komplicerade prylar. Den som inte gjorde det var kass. Cliff Williams var också kass, han och Nikki Sixx hade inte en chans mot t.ex. Geddy Lee eller Steve Harris. När jag tyckte detta var jag dock 14. Den åsikten försvann innan jag fyllde 15. Jag förstår inte hur Sixx skulle ha spelat annorlunda för att vinna andra basisters gillande. Han är ju perfekt i sammanhanget.Bullen skrev:+ massorkmo skrev:Nikki Sixx.....
Det är just det som gör en sån här tråd så meningslös.