Ingen bra dag att bygga basar

Japp, speciellt när man skulle premiärrepa med den idag :pengson skrev:Kan tyvärr inte hjälpa dej, men du får lite goda tankar och en knuff på tråden.
Trist när det strular, och man så gärna vill få det att fungera NUUUUU..,
Lägga dem på vet jag inte, lätt att det glappar. När jag testade mina mickar senast så tvinnade jag iallafall ihop dem med kabeln som gick direkt till jacket.hedling skrev:Japp, speciellt när man skulle premiärrepa med den idag :pengson skrev:Kan tyvärr inte hjälpa dej, men du får lite goda tankar och en knuff på tråden.
Jag vet att det finns kunniga här! Men kan någon svara om man kan göra på detta enkla sätt? Att bara lägga tamparna från mickarna på jackets kontakter så ska det iallfall låta?
Kolla först att jacket inte kortsluter signalen. Brummar det som det ska när man petar på telepluggens spets? Det är normalt att det blir svagare brum jämfört med urdragen teleplugg om volympoten (eller pickupen) är ansluten till jacket.cub skrev:Lägga dem på vet jag inte, lätt att det glappar. När jag testade mina mickar senast så tvinnade jag iallafall ihop dem med kabeln som gick direkt till jacket.hedling skrev:Japp, speciellt när man skulle premiärrepa med den idag :pengson skrev:Kan tyvärr inte hjälpa dej, men du får lite goda tankar och en knuff på tråden.
Jag vet att det finns kunniga här! Men kan någon svara om man kan göra på detta enkla sätt? Att bara lägga tamparna från mickarna på jackets kontakter så ska det iallfall låta?
Du verkar ha hittat ett spår, det blir knäpptyst när telesladden är ikopplad. Vad beror det på? har gått igenom schemat väldigt många gånger nu och det ser ut som det ska, lödningarna är hela och verkar inte vara fel på heller. Men det är säkert något jag har missat 100 gånger omRiboe skrev:Kolla först att jacket inte kortsluter signalen. Brummar det som det ska när man petar på telepluggens spets? Det är normalt att det blir svagare brum jämfört med urdragen teleplugg om volympoten (eller pickupen) är ansluten till jacket.cub skrev:Lägga dem på vet jag inte, lätt att det glappar. När jag testade mina mickar senast så tvinnade jag iallafall ihop dem med kabeln som gick direkt till jacket.hedling skrev:Japp, speciellt när man skulle premiärrepa med den idag :pengson skrev:Kan tyvärr inte hjälpa dej, men du får lite goda tankar och en knuff på tråden.
Inte alls, teoretiskt. Kom på att tonpoten är ju en potentiometer, så ingen skillnad alls egentligen förutom det synliga att kontakterna på poten är "skiftade" alltså byglingen från volym till ton är skiftad på tonpoten.Phear skrev:Tja Seymour Duncan borde veta vad dom pysslar med. Hur skiljer sig ditt shema mot det du postade nyss?
Knäpptyst säger du, när du petar på telepluggens spets när den sitter i jacket? Något litet brum borde höras.hedling skrev:Du verkar ha hittat ett spår, det blir knäpptyst när telesladden är ikopplad. Vad beror det på? har gått igenom schemat väldigt många gånger nu och det ser ut som det ska, lödningarna är hela och verkar inte vara fel på heller. Men det är säkert något jag har missat 100 gånger omRiboe skrev:Kolla först att jacket inte kortsluter signalen. Brummar det som det ska när man petar på telepluggens spets? Det är normalt att det blir svagare brum jämfört med urdragen teleplugg om volympoten (eller pickupen) är ansluten till jacket.cub skrev:Lägga dem på vet jag inte, lätt att det glappar. När jag testade mina mickar senast så tvinnade jag iallafall ihop dem med kabeln som gick direkt till jacket.hedling skrev:Japp, speciellt när man skulle premiärrepa med den idag :pengson skrev:Kan tyvärr inte hjälpa dej, men du får lite goda tankar och en knuff på tråden.