Mungi skrev:Matte skrev:Är inte det viktigaste hur det låter och inte hur det ser ut?

Verkar som Urbans mick kommer vara snarlik i utseendet. För min del skulle det lika gärna kunna suttit i en standard kåpa av något slag. Jag vill åt ljudet. Looken är sekundär, men det är jag det......
För väldigt många är nog utseende väldigt viktigt, och jag tycker det vore roligt om Evilbikers U-sonics blir en lika stor framgång som DS. Då är det nog bra att tänka på att många tycker att utseendet är lika viktigt som ljudet så att dom inte väljer nåt annat istället.
För att citera en annan här på forumet:
blackparkas skrev:Hur är det tänkt att designen på dessa kommer se ut?
Kommer de se ut som en darkstar/U-sonic?
Det är ju lite halva grejen känns det som...

Klart de kommer se ut som U-sonicmickar. Det är U-sonicmickar.....
Micken kommer se snarlik ut, men att diskutera huruvida det ska vändas hit eller dit och yta på bobinen utan att ha någon som helst uppfattning om vad det kostar att ta fram dessa saker är för mig väldigt roande. Det låter som ni tror att det är något man gör på en kafferast och att det kostar noll och ingenting i och med att micken redan finns. Produktutveckling alltså, trots att det i detta fallet handlar mer eller mindre om reverse engineering så är det en del arbete med att ta fram material för att kunna tillverka en kopia.
Det ska vara flera höjder på plåtsargen, olika yta på plastbobinen, polerna hit eller dit osv. Skulle Urban tillgodose alla dessa önskemål så skulle vi bli erbjudna en pickup som många skulle anse vara på tok för dyr. Alltså ingen skulle köpa.
Där har du en del av förklaringen till att Fred inte kommit med en 5 strängs version än. Utvecklingskostnad kontra potentiell försäljning är troligen inte försvarbar. Där är inte "bara" när det gäller produktutveckling. Då fortsätter han sälja sin 4 strängsvariant och kanske tjäna en slant på det.
Evilbiker skrev:
Det blir som macahan har ritat dom, för han har lagt ner mer än en halv arbets vecka på att rita dom och nu blir det inga ändringar! Kan göra dom åt samma håll som BS så blir det nog bra, sen är det ju så att jag ska först se om vad det blir för pris på plåt och plast bobbinen, kanske blir tok dyrt och då får jag köra på att pressa dom själv! Sen ytan får jag se men kör nog på svart, tror det kan dra iväg om man tar och joxar till det och om man skulle ta en annan yta också, så måste dom göra två formar och det är väl dom som kostar, olika färg kan man ju fråga om det skiljer i pris! Jag skulle säker kunna köpa anodiserad alu plåt och få den tillklippt och ha som extra tilllägg, får se sen, men först måste ju jag få till att bobbin och plåt fixar sig!
Macahan skrev:
För att förtydliga bara.. Polernas placering i förhållande till kåpan är irrelevant, dvs ds eller bs-jämförelsen.. Varför? Jo för polerna är endast illustrerade för att visa att det inte blir "emg-ish".. Jag har gjort ritningar på en äkta bisonic så det lär fungera att skapa en sån från den bobbinen som är ritad. Polerna är alltså bara "for show"..
Läs Urbans och Macahans sensate inlägg ordentligt och fundera på hur era önskemål är mottagna. Verkar inte som någon av dem är speciellt sugna på att tillgodose allt som önskas. Vi har sett en 3D modell av den kommande micken. Urban har inte berättat om det blir med poljusteringen och det anser jag inte bara nödvändigt. Det som återstår och se är om de ger sig på att bygga den något komplicerade poljusteringen. Hoppas det kommer en version utan den. Trots att det inte är korrekt......
Den skulle låta likadant, eller påverkar justerskruvarnas magnetfält ljudet (då de har har omvänd polaritet med mickpolerna). Det kan ni fundera på.
Ja, visst har utseendet betydelse, men jag skulle nog säga att det är ljudet jag gillar mest. Micken i sig passar inte på alla basar.
Jag hoppas Urban kommer fortsätta informera om utvecklingen. Det är ändå han som tar fram produkten och bestämmer vad som är vettigt att göra eller inte göra i förhållande till vad det kommer kosta. Vi får hoppas att det är genomförbart och att det inte faller på kostnaderna.