Först tog de Bootsy...

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

För att jämna ut något får jag väl då säga att Warwick fortfarande gör obegripligt fula basar. Låter bra, sköna att spela på, ser förjävliga ut. :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.
Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Festligt, jag reagerade inte alls på det övre hornet.. jag stör mig på den ljusblå nattskjortan. :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Liten skrev:Festligt, jag reagerade inte alls på det övre hornet.. jag stör mig på den ljusblå nattskjortan. :)
Och det med viss rätt, kan jag tycka. :)
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

peter_s skrev:
Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.
Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.
Ja, men baksidan på streamers är vanligtvis välda!
Användarvisningsbild
Von K
Medlem+

Inlägg av Von K »

peter_s skrev:
kollar man på den här bilden ser det dock ut som om avfasningen slutar längst upp?
Bild

och på första bilden tycker jag det ser ut som om det övre hornet har en platt top?

min gissning är således att den är helt plan på top och rygg med avfasade kanter på "nedre" delen av kroppen?

om någon förstår vad jag menar.. halvklurigt att skriva som jag tänker märker jag.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Samuel V skrev:
peter_s skrev:
Ja, men baksidan på streamers är vanligtvis välda!
Ja, precis ja. Det var därför jag skrev som jag skrev.
Von K skrev:kollar man på den här bilden ser det dock ut som om avfasningen slutar längst upp?
Bild

och på första bilden tycker jag det ser ut som om det övre hornet har en platt top?

min gissning är således att den är helt plan på top och rygg med avfasade kanter på "nedre" delen av kroppen?

om någon förstår vad jag menar.. halvklurigt att skriva som jag tänker märker jag.
Du kan nog vara något på spåret där. Kanske är det så att kroppens övre del är mindre välvd än vanligt (kanske för att få plats med mikstativprylen?), och att det får hornet att se något annorlunda ut än vanligt.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Det här var ju en intressant lösning:

Bild
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Valle skrev:Det här var ju en intressant lösning:

Bild
Samma lösning finns på hans gamla Moon-bas också:

Bild

Praktiskt? Ja, kanske. :)
Användarvisningsbild
EADGC
Medlem+

Inlägg av EADGC »

peter_s skrev:
Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd?
But zee body iz highly optimized for slabbing by or zkilled engineerz!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

peter_s skrev:
Valle skrev:Det här var ju en intressant lösning:

Bild
Samma lösning finns på hans gamla Moon-bas också:

Bild

Praktiskt? Ja, kanske. :)
Klurigt :) :)
Skriv svar