Först tog de Bootsy...
- TDHP
- Forumvärd
För att jämna ut något får jag väl då säga att Warwick fortfarande gör obegripligt fula basar. Låter bra, sköna att spela på, ser förjävliga ut. 

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- peter_s
- Medlem++
Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.
- Liten
- Hedersmedlem
- peter_s
- Medlem++
-
- Medlem+++
Ja, men baksidan på streamers är vanligtvis välda!peter_s skrev:Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.
- Von K
- Medlem+
kollar man på den här bilden ser det dock ut som om avfasningen slutar längst upp?peter_s skrev:Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.

och på första bilden tycker jag det ser ut som om det övre hornet har en platt top?
min gissning är således att den är helt plan på top och rygg med avfasade kanter på "nedre" delen av kroppen?
om någon förstår vad jag menar.. halvklurigt att skriva som jag tänker märker jag.
- peter_s
- Medlem++
Ja, precis ja. Det var därför jag skrev som jag skrev.Samuel V skrev:Ja, men baksidan på streamers är vanligtvis välda!peter_s skrev:Men det verkar han inte ha fått, för nog är väl toppen välvd? Däremot står det ju i beskrivningen att den har en "Special body shape / Flat back". I vilket fall har jag kommit fram till att det är det övre hornet som jag stör mig på, utan att riktigt kunna sätta fingret på varför. Det ser på något vis oproportionerligt ut.Samuel V skrev:Av vad jag förstått bad han också om att få en slab body, utan välvning.
Du kan nog vara något på spåret där. Kanske är det så att kroppens övre del är mindre välvd än vanligt (kanske för att få plats med mikstativprylen?), och att det får hornet att se något annorlunda ut än vanligt.Von K skrev:kollar man på den här bilden ser det dock ut som om avfasningen slutar längst upp?
och på första bilden tycker jag det ser ut som om det övre hornet har en platt top?
min gissning är således att den är helt plan på top och rygg med avfasade kanter på "nedre" delen av kroppen?
om någon förstår vad jag menar.. halvklurigt att skriva som jag tänker märker jag.
- Valle
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
- EADGC
- Medlem+