Klassiska PrataBastrådar
- Ale
- Medlem++
+ 1.GrafZeppelin skrev:En klassiker i min värld men som hamnat lite i skymundan:
Parkas pratar om sin kärlek till Stockholm och Ferm ger honom en lektion i geografi:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=957
Johannes kommer in och bara knäcker sönder som vanligt, vad hade vi gjort utan honom?
Hytseriskt kul

Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- bootsy
- Medlem+++
Den här är också kul, där Califens och mitt gräl nästan pajar folks intresse för PrataBas-basen!
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5345
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=5345
Stallet liknar mest ett veteflak.
-
- Medlem+++
-
- Medlem+++
-
- Medlem+++
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... &start=250bootsy skrev:O herre gud, den var inte tråkig!Samuel V skrev:Jag ska försöka leta upp tråden där Johannes började tjafsa med mig för att jag tyckte Adam Nitti var en cred-värdig basist...
Här är den....gnabbandet finns på sida 11 och 12.
Otroligt löjligt såhär i efterhand. Ber om ursäkt för allt skitsnack. Jag funderade på att posta de länkarna, läste faktiskt en av trådarna i helgen, men det kändes lite fel. Det var ju någon tråd som försvann i serverkraschen och den tråden som finns kvar är en fortsättning på den försvunna tråden om jag inte minns fel så man får tyvärr inte hela storyn.Le Contrebasse skrev:Hehe, trodde aldrig jag skulle få se trådarna med mitt och Johannes gnabb.
En svunnen tid. Löjligt var det också, kan man säga så här i efterhand.
Jag väntar dock fortfarande på en förklaring ang. Smoke on the water och grundtonen.

Edit: Stavfel.
Senast redigerad av gäst den tis 02 sep 2008, 04:10, redigerad totalt 1 gånger.
Har han gjort det? Coolt. Det skall jag också göra.Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Något helt annat:
Anli, vore det inte en bra idé att samla alla länkar tillsammans med en rubrik per länk som talar om vilken tråd det är och posta det i ditt första inlägg? (Om du pallar...)
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- BB3000S
- VIP medlem
Re: Klassiska PrataBastrådar
Bra exempel på hederligt Pratabasgruffande med många deltagare
Rakstämning
Pedofiltråden!
Skinnbrallor eller glesbygdskostym
Freckos B-sträng
Poverinos P79
Tabulatur vs noter
Ankrövsakademiker
Falcon Custom-bas
Kristen TV
Parkas pratar om sin kärlek till Stockholm och Ferm ger honom en lektion i geografi
Califen och Bootsy grälar och nästan pajar folks intresse för PrataBas-Basen
Samuel och Johannes diskuterar huruvida Adam Nitti är en cred-värdig bassist
*EDIT* feltryck - ändra ist för citera...
Senast redigerad av BB3000S den tis 02 sep 2008, 15:46, redigerad totalt 2 gång.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
Lite onödigt.figgebass skrev:Jag tycker att du glömt mannen som skulle kunnat gå under smeknamnen "smygande släggan"....anli skrev:Haha Kristen Tv.. en riktig klassiker! Men vad hette den där tråden där Parkas var i sitt esse och hatade Fenders
Man kan begränsa de intressantaste deltagarna i de klassiska trådarna till:
Johannes, Parkas, Makten, Marcbass, Bassdude, Califen och Le Contrebasse.
Bubblare är Grafen och även vår nye talang på området Figge.
Grymt gäng... skulle Forumet bara bestå av typ gubbar som Ferm, Årnes, Mala och mig så blev det trist.
Nån jag glömt?
Han sitter och håller sej och sen dunkar han till med sanningar sprungna ur ett oöverträffat kristallklart intellekt....
Nu ser iofs alla hans tidigare inlägg ut såhär :".." så jag vet inte om han är att räkna med längre....
Jag bugar djupt över att få räknas till en så illuster samling sanningssägare....
-
- Kontot är inaktiverat
Varför det?Johannes skrev:Lite onödigt.figgebass skrev:Jag tycker att du glömt mannen som skulle kunnat gå under smeknamnen "smygande släggan"....anli skrev:Haha Kristen Tv.. en riktig klassiker! Men vad hette den där tråden där Parkas var i sitt esse och hatade Fenders
Man kan begränsa de intressantaste deltagarna i de klassiska trådarna till:
Johannes, Parkas, Makten, Marcbass, Bassdude, Califen och Le Contrebasse.
Bubblare är Grafen och även vår nye talang på området Figge.
Grymt gäng... skulle Forumet bara bestå av typ gubbar som Ferm, Årnes, Mala och mig så blev det trist.
Nån jag glömt?
Han sitter och håller sej och sen dunkar han till med sanningar sprungna ur ett oöverträffat kristallklart intellekt....
Nu ser iofs alla hans tidigare inlägg ut såhär :".." så jag vet inte om han är att räkna med längre....
Jag bugar djupt över att få räknas till en så illuster samling sanningssägare....
- anli
- VIP medlem
Nu behöver vi inte ängna tråden till att hacka på folk som valt att hoppa va.
Poängen och tesen är att man kan ryka i hop på forum över både småsaker och stora världsfrågor. Och när krutröken lagt sig, så kan man bli polare igen eller åtminstånde respekter eller tolerera varandra. Helst om man har träffat varandra IRL.
Det är ju bara ett förbaskat underhållande forum på internet
Fast... det får inte bli för mycket kramar heller, då blir det trist
Poängen och tesen är att man kan ryka i hop på forum över både småsaker och stora världsfrågor. Och när krutröken lagt sig, så kan man bli polare igen eller åtminstånde respekter eller tolerera varandra. Helst om man har träffat varandra IRL.

TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- blackparkas
- Medlem++++
Har han inte avreggat sig då?Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Iofs så stod LeContre´s inlägg kvar...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- bootsy
- Medlem+++
Nej, han verkar inte ha avreggat sig. Och han verkar mycket riktigt ha raderat en majoritet av sina inlägg...blackparkas skrev:Har han inte avreggat sig då?Samuel V skrev:Jäklar vilken tid det måste ha tagit för mojo att redigera varenda inlägg han gjort...
Iofs så stod LeContre´s inlägg kvar...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Exakt det jag menade. I denna tråd skrattas det åt gamla holmgångar och gamla huliganer skakar hand. Varför inte låta det fortsätta så? Mojo har uppenbarligen dragit eftersom han verkligen lagt ned tid på att radera allt han skrivit vilket jag tycker är synd. Han har funnits här sedan forumets begynnelse. Jag hoppas i alla fall att han kommer tillbaks.anli skrev:Nu behöver vi inte ängna tråden till att hacka på folk som valt att hoppa va.
Fler klassiska trådar?
-
- Medlem+++
En personlig favorit som börjar med att Svensson postar en bild tagen inifrån en bil på sidan 13 i Fototråden:
Makten lär Svensson köra bil i Norrland
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1064 ... &start=300
Observera även mina bilder från det fruktansvärda snökaoset som rådde i Stockholm samtidigt som diskussionen rasade som värst.
Makten lär Svensson köra bil i Norrland
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1064 ... &start=300
Observera även mina bilder från det fruktansvärda snökaoset som rådde i Stockholm samtidigt som diskussionen rasade som värst.