+1Kim S skrev:Tycker förresten nästan denna tråden ska klistras så att man lätt kan hitta PB's guldkorn. Dessutom kanske det blir lättare för nykomlingar att hajja tugget.
Semborg, du har PM!
Klassiska PrataBastrådar
- basmartin
- Medlem+++
Tack, BB3000S!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem+++
-
- Medlem++
Stockholm i våra hjärtan eller Mesa/Boogie on tour with the Stones
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=2320 ... sc&start=0
Här finns allt man kan önska sig.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=2320 ... sc&start=0
Här finns allt man kan önska sig.
-
- Medlem+
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=22575Kultivator skrev:JA!Gamba skrev:hosses sökande efter nattråden
måste väl klassas om en riktig pärla

- BB3000S
- VIP medlem
Uppdaterad lista!!
PrataBas skrev:Bra exempel på hederligt Pratabasgruffande med många deltagare.
Rakstämning!
Pedofiltråden!
Skinnbrallor eller glesbygdskostym?
Freckos B-sträng.
Poverinos P79.
Tabulatur vs noter.
Ankrövsakademiker.
Falcon Custom-bas.
Kristen TV.
Parkas pratar om sin kärlek till Stockholm och Ferm ger honom en lektion i geografi.
Califen och Bootsy grälar och nästan pajar folks intresse för PrataBas-Basen.
Samuel och Johannes diskuterar huruvida Adam Nitti är en cred-värdig bassist.
Makten lär Svensson köra bil i Norrland.
Tråden om Hellborgs svindyra rigg spårar ur.
Rusta säljer P-bas, Strata och framförallt trummor!
Marcbass får hjälp att välja bil.
Marcusss Trageragitarr - ett drama i fyra akter.
Akt 1
Akt 2
Akt 3
Akt 4
Punkster älskar sitt jobb - BarbequeVillage tar ner honom på jorden.
Killed by Alvedon - Hobbyläkare utan gränser.
EBS-Ralf ger snabbkurs i att ratta - För nybörjare.
Pannbands-Joey söker bassist.
Felciteringstråden.
Politiktråden.
Hellboy goes bananas!
Figge och Parkas pratar Metallica utan att höja rösten - Del 1.
Figge och Parkas pratar Metallica utan att höja rösten - Del 2.
Figge och Parkas pratar Metallica utan att höja rösten - Del 3.
Återfunna Pingisracketet-tråden.
Jobbtråden med bilder.
Ge mig 20 frågor så ska jag lista ut vad du säljer!
Tålmodig efterlysning av gammal Rickenbacker.
Hur kristen är du?
Dereborns vintage-tråd gone bad!
Parkas gör sina första köp på Kaplans auktioner!
Stockholm i våra hjärtan.
Hosse letar efter Nattråden.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
-
- Medlem+
-
- Medlem+
- BB3000S
- VIP medlem
Denne någon torde väl vara anli, som kan redigera första inlägget. Eller du Johannes, du har ju inlägg #2. Så får vi lite uträttat nu inatt.Johannes skrev:Håller med. Daga att klistra?Lilldjuret skrev:Någon borde klämma in den där listan på förstasidan... Hm...
Klistra vore inte dumt.
- BB3000S
- VIP medlem
Den är med redan - av Johannes träffande döpt till Stockholm i våra hjärtan.Gamba skrev:asså förlåt att jag inte snodde din topp
borde vara en uppcoming bubblare
??

Trådnamn och namn i listan behöver inte alltid vara samma.
Fixat.BB3000S skrev:Denne någon torde väl vara anli, som kan redigera första inlägget. Eller du Johannes, du har ju inlägg #2. Så får vi lite uträttat nu inatt.Johannes skrev:Håller med. Daga att klistra?Lilldjuret skrev:Någon borde klämma in den där listan på förstasidan... Hm...
Klistra vore inte dumt.
Fortsätt gärna uppdatera så kopierar jag det du skriver och skriver in i mitt inlägg. Jag vet inte riktigt hur du får till det med rubrikerna så jag kopierar dig rakt av.
En klistring hade ju varit fantastiskt, då hittar man denna kulturskatt utan att behöva krångla med sökfunktionen.
- BB3000S
- VIP medlem
Låter utmärkt! Jag mailar Semborg och hör efter om en klistring är möjlig.Johannes skrev:Fixat.BB3000S skrev:Denne någon torde väl vara anli, som kan redigera första inlägget. Eller du Johannes, du har ju inlägg #2. Så får vi lite uträttat nu inatt.Johannes skrev:Håller med. Daga att klistra?Lilldjuret skrev:Någon borde klämma in den där listan på förstasidan... Hm...
Klistra vore inte dumt.
Fortsätt gärna uppdatera så kopierar jag det du skriver och skriver in i mitt inlägg. Jag vet inte riktigt hur du får till det med rubrikerna så jag kopierar dig rakt av.
En klistring hade ju varit fantastiskt, då hittar man denna kulturskatt utan att behöva krångla med sökfunktionen.
-
- Medlem+
Utmärkt grabbarBB3000S skrev:Låter utmärkt! Jag mailar Semborg och hör efter om en klistring är möjlig.Johannes skrev:Fixat.BB3000S skrev:Denne någon torde väl vara anli, som kan redigera första inlägget. Eller du Johannes, du har ju inlägg #2. Så får vi lite uträttat nu inatt.Johannes skrev:Håller med. Daga att klistra?Lilldjuret skrev:Någon borde klämma in den där listan på förstasidan... Hm...
Klistra vore inte dumt.

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Nej nej. Skall bara sälja en bas och tittar in lite då och då och kunde inte hålla mig från att skriva lite. Så snart basen är såld så är det adjö igen. Fast nu måste jag ju titta in någon gång i månaden och uppdatera inlägg nummer 2 i denna tråd.Cuba skrev:Grattis Johannes! Du har dock uträttat mycket här. Både stort och smått.Johannes skrev:KLISTRAD!
Tjoho!
Nu känns det som att man har varit med och uträttat något stort.
Är du alltså tillbaka nu?
Jag har spelat med Vanya och jag känner inte alls igen det som skrivs. Den tråden tycker jag personligen känns väldigt mycket Flashback, dvs anonyma människor som levererar "sanningar" om namngivna offer. Den får någon annan lägga upp, jag gör det inte.Nick skrev:Vanja Keen tråden är ju minnesvärd!
- Cuba
- VIP medlem
Snicksnack .... du kan inte hålla dig borta bara. Välkommen tillbaka!Johannes skrev:Nej nej. Skall bara sälja en bas och tittar in lite då och då och kunde inte hålla mig från att skriva lite. Så snart basen är såld så är det adjö igen. Fast nu måste jag ju titta in någon gång i månaden och uppdatera inlägg nummer 2 i denna tråd.Cuba skrev:Grattis Johannes! Du har dock uträttat mycket här. Både stort och smått.Johannes skrev:KLISTRAD!
Tjoho!
Nu känns det som att man har varit med och uträttat något stort.
Är du alltså tillbaka nu?
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Mycket smutskastning ja. Jag är inte övertygad att det är Vanja själv som har skrivit i tråden. Tills det är bevisat, så kommer jag tro att det är ett troll.Johannes skrev:Jag har spelat med Vanya och jag känner inte alls igen det som skrivs. Den tråden tycker jag personligen känns väldigt mycket Flashback, dvs anonyma människor som levererar "sanningar" om namngivna offer. Den får någon annan lägga upp, jag gör det inte.Nick skrev:Vanja Keen tråden är ju minnesvärd!
Jag tycker att tråden kan vara lite kul, men jag skulle inte se den som en tillförlitlig källa över Vanja.
Edit: Hade missat att tråden blivit bumpad. Trist.
Johannes, kan du ta reda på om det är hon som skrivit i tråden?
-
- Medlem++
- BB3000S
- VIP medlem
Känner själv inte till nåt om Vanya Keen annat än vad som skrivits i tråden. Oavsett hur saker och ting förhåller sig där så tycker jag personligen inte att den är av "Classic PB" kvalitet, snarare Flashback-style som Johannes säger.Nick skrev:Mycket smutskastning ja. Jag är inte övertygad att det är Vanja själv som har skrivit i tråden. Tills det är bevisat, så kommer jag tro att det är ett troll.Johannes skrev:Jag har spelat med Vanya och jag känner inte alls igen det som skrivs. Den tråden tycker jag personligen känns väldigt mycket Flashback, dvs anonyma människor som levererar "sanningar" om namngivna offer. Den får någon annan lägga upp, jag gör det inte.Nick skrev:Vanja Keen tråden är ju minnesvärd!
Jag tycker att tråden kan vara lite kul, men jag skulle inte se den som en tillförlitlig källa över Vanja.
Edit: Hade missat att tråden blivit bumpad. Trist.
Johannes, kan du ta reda på om det är hon som skrivit i tråden?
Klart den ska med, även om ni som skriver frekvent i den ser till att hålla den stadigt högt på listan!Kultivator skrev:Natt-tråden borde väl nästan kallas klassisk också? Som jag sagt tidigare (i just nämnda tråd), det är en av PB's finaste trådar.